God Jul och Gott Nytt år!!!

4 kommentarer
image49
...önskar jag och KONAMI-Stockholm!

Hoppas ni får fina klappar, att ni har det trevligt, att ni äter mycket och att ni alla mår bra och läser bloggen även nästa år! Förändringar är på gång i organisationen hos KONAMI i Japan (PES-delen) och vi kan förvänta oss ett bättre fotbollsspel nästa år.

Jag kommer att ha ett möte med KONAMI i Januari och då kommer vi att snacka lite om framtiden. Det hela handlar bl.a. om PESLIGAN och även huruvida man kan etablera liknande system i de andra nordiska länderna. Jag kommer också att försöka få reda på exakt vilka ändringar som görs i organisationen hos KONAMI för att PES ska bli ett bättre spel. Vi ska även prata om nästa års mästerskap och kvalifikationsproceduren inför EM i PES.

Jag tackar för mig för 2007 och åker nu (imorgon 26/12) på en två veckors semester till Lyon för att fira in det nya året tillsammans med den franska delen av min familj. Jag är tillbaks på svensk mark den 9:e Januari.
 
1 richard:

skriven

"Vi ska även prata om nästa års mästerskap och kvalifikationsproceduren inför EM i PES."

Kommer det vara kval innan landslags turneringarna (em m.m.)??? Saknade det i PES08 till Xbox 360.

2 Caniggia:

skriven

Nej det handlar inte alls om det. Det handlar om kvalet till EM i PES. Den officiella turneringen som KONAMI håller varje år i någon stad i Europa, med de bästa spelarna. I höstas var där med en norrman och en svensk. Svensken heter Ulf och finns på PESLIGAN. Norrmannen gjorde bäst i från sig av de båda poängmässigt. För att ta sig till turneringen så var man tvungen att vinna SM och NM.

3 richard:

skriven

Okej.

SM=Svenska Mästerskapet
NM=Nordiska Mästerskapet??????

4 Caniggia:

skriven

Precis =) Huvudet på spiken =)