Sammanfattning av årets blogg på AllsvenskanPES - Del 1/3

Kommentera
En liten sammanfattning av årets blogg 2007 bjuder jag på, nu såhär inför nyår. De andra delarna kommer den förste och andre Januari 2008. Gott Nytt År!!!

Januari 2007 (4 blogginlägg) Länk - Månadens alla blogginlägg för Januari

(1) - Januari började med att DON-T vann en tävling och ett exemplar av PES 6 - PC versionen. Don-T visade upp delikata kunskaper i ämnet som bl.a. handlade om KONAMIs första fotbollsspel till Super Nintendo.
(2) - Jag presenterade PESLIGAN för mina bloggare och lade till dem som länk på bloggen.
(3) - Rivalitet och spelarpresentationer om PESLIGANS hetaste spelare.
(4) - "Användbara PES-Knep" - Jag förklarade för bloggläsarna hur man utförde vissa moves i spelet.

Februari 2007 (2 blogginlägg) Länk - Månadens alla blogginlägg för Februari

(1) - En ny säsong i PESLIGAN drog igång (sjätte säsongen) och jag hade valt ett nytt lag, Rennes.
(2) - PES 6 till Nintendo DS släpptes, jag lovade en ny del i serien "andvändbara PES-Knep" som aldrig dök upp på bloggen. PESLIGAN lovordades.

Mars 2007 (5 blogginlägg) Länk - Månadens alla blogginlägg för Mars

(1) - Min kontakt på KONAMI i Stockholm drog iväg på PES möte i London för att diskutera 2007 års version och spelet kallades preliminärt PES 7. Jag offentligör att Engelska ligan inte kommer vara med i spelet och hela communityn skriker som stuckna grisar, trots att det är något som de extrema pesfanatikerna vetat länge. Ingen Engelsk liga tills 2010. Jag spekulerar i om KONAMI kommer att försöka köpa in sig på den Tyska ligan igen men det blir inte så.
(2-5) - Jag möter Flyass, Skrump, JES och Jibba i PESLIGAN och gör närmare reportage med alla dem i blogginlägg som har underkategorin motståndare, jag lägger även upp youtube filmer som visar alla mål från dubbelmötena. Jag spelar med Feyenoord och det går inte alltid så bra som jag vill. Duktiga anfallare men uselt försvar.

April 2007 (8 blogginlägg) Länk - Månadens alla blogginlägg för April

(1) - Blogginlägget "PES-Taktik" blir väldigt uppskattat och flera personer som läser bloggen antyder att de har fått en ny dimension i sitt spel. Mycket trevligt.
(2-3) - Tobb3 och Babajaga medverkar i motståndare.
(4) - PES 7 skyltar kan ses på Söderstadion och det ryktas om att Hammarby IF ska vara med i nästa PES-Spel. Inget är dock bekräftat av KONAMI.
(5-6) - Jag spelar mot Gweeza och ska även spela mot Svempen I PESLIGAN. Svempen blir dock kickad. "Så kan det gå om man inte spelar sina matcher i PESLIGAN"
(7) - Utifrån lite spekulation antyder jag att det kanske blir tre stycken Stockholmsklubbar i nästa PES. Men efter ett samtal till HIF:s informationschef kommer jag på bättre tankar. KONAMI har haft kontakt med HIF.
(8) - PES 6 fungerade inte ordentligt på Playstation 3 men efter en firmware uppdatering från Sony funkar spelet som det ska.