PES-Ligan, en svensk onlineliga

2 kommentarer

PES-Ligan

Jag har under ungefär två veckor varit med i PES-Ligan. Det har funkat väldigt bra och det är en mycket välgjord sajt. Jag fick som 100:e man möjlighet att välja bland några riktiga topplag och då valde jag Sochaux.

Själva systemet är uppbyggt på så sätt att det finns fem divisoner för PC/PS2 användarna. Högst upp i första divisionen ligger ganska naturligt de som varit medlemmar under en lång tid och i femman ligger de som precis gått med. I femman går den som vinner direkt upp i fyran samtidigt som tvåan och trean får kvala. Det finns även en ligacup, samt andra små turneringar som sajtens admins sätter upp då och då. Man möter alla motståndare två gånger och innan en viss datum ska man ha spelat sina matcher annars kan det bli fråga om poängavdrag. Jag nämner detta p.g.a. att det finns tre stycken användare i min liga som inte har spelat en enda match.

När man har spelat klart en match så är det dags att rapportera på sajten. Man klickar på en rubrik där det står rapportera match och sen är det bara att fylla i resultat. När båda spelarna som genomfört matchen rapporterat så läggs resultaten automatiskt in i en ligatabell. Kanonbra gjort. Efter matchen kan du också kommentera matchen i matchens egna tråd och det är inte så sällan det uppkommer ganska hetsigt eftersnack i matchkommentarerna. I de lägre divisionerna är det ganska lugnt med snacket men i de högre divisionerna kan det bryta ut mindre personangrepp från och till. Det mesta brukar dock lösas med en gnutta humor från diverse håll. De flesta är ju passionerade fotbollsfans och då vill man alltid vinna.

Har du inte redan gått med så gör det. Det finns även en mIRC kanal Quakenet #Pesligan, där man kan snacka med sajtens admins och användare. Jag rekommenderar varmt sajten för alla som vill ha en utmaning i Pro Evolution Soccer. Det finns även en X-BOX 360 Liga.

Hur går det då för mitt Sochaux. Jo jag ligger 1:a i ligan på väg upp mot Div.4.

 
1 alex:

skriven

Om man vill gå med hur kan man kontakta dig utan mirc ? om det inte r försent vilket jag tror eftersom ligan redan dragit igång... ?? kontakta mig på [email protected]

2 Bastianjuni:

skriven

Informative website! Thanks!