PES-Ligan säsong 7. Motståndare 2/15 SkruMp (FC Köpenhamn)

Kommentera
PES-Ligan
Dagens motståndare SkruMp har jag stött på några gånger tidigare. Någon cup, någon träningsmatch. Lite hit och dit helt enkelt. SkruMp huserar i Stockholmsområdet och är efter gediget snokande av mig, AIK:are. Dock har han tagit sig an den danska huvudstadens stolthet denna säsong.

Jag passade på att fråga SkruMp några väl valda frågor inför matchen.

<Caniggia> Vilket lag lirar du med i PES-Ligan?
<SkruMp> FC köpenhamn.
<Caniggia> Varför föll valet på dem?
<SkruM> Jag trodde dom skulle vara ett bra lag för min spelstil med mycket kontringar och komma runt på kanterna.
<Caniggia> Har du lirat med dem innan du valde dem den här säsongen?
<SkruMp> Nej. De är ett nytt lag för mig.
<Caniggia> Hur många säsonger har du lirat i PES-Ligan?
<SkruMp> Detta blir min tredje.
<Caniggia> Varför spelar du PES6?
<SkruMp> Jag spelar PES före t.ex Fifa för att det är en mycket bättre spelkänsla och det finns t.ex Pesligan där man kan söka svenskar att spela mot.
<Caniggia> Hur många i din bekantskapskrets (offline) spelar PES?
<SkruMp> En tror jag. Det är min kära T-E medlem Tjalan.
<Caniggia> Vad vill du helst se i nästa PES-spel?
<SkruMp> Större rörelseschema för spelarna. Känns fortfarande rätt stelt till och från. Även bort med t.ex cutback-buggen.
<Caniggia> Vad tror du om vårt möte i div.4?
<SkruM> Haha. Du slog mig förra gången i div.5. Så jag är revanch-sugen. Men det får ödet bestämma. Jag önskar dig lycka till :D
FC Köpenhamn - Feyenoord
Resultat 1-1
Skott: 5(2) - 12(7)
Bollkontroll: 47-53

Feyenoord - FC Köpenhamn
Resultat 0-0

Matcherna.


Kommentar: SkruMp fick ingen revansch. Det blev match nul i båda som man säger på det franska språket. 1-1 och 0-0. Vi tar med oss det positiva i att inte ha förlorat i ligan än och att för första gången hållt nollan under säsong 7.

Jag fick tyvärr bara med statistik från den första matchen eftersom jag råkade trycka ut mig ur menyn i den andra matchen i ren besvikelse över likaresultatet.

Tabellplacering och poäng efter de spelade matcherna (totalt antal spelade matcher inom parantes)
1. 27p Skrump (16)
8. 4p   Caniggia (4)

Nästa motståndare är JES med Atalanta