Pro Evolution Soccer - en framtid på DS?

3 kommentarer

För några veckor sedan fick jag ett exemplar av PES6 till DS. Jag spelade några matcher men tröttnade väldigt snabbt. Problemet är att pixlad 3D grafik inte passar in på Nintendos bärbara. Jag vill absolut inte se mer skräp av den här typen. Spel till DS ska vara vackra att titta på och användarvänliga. PES6 är ingetdera.


Är det här vackert att titta på? Skärmen under kanske, men inte själva fotbollen...
Det finns egentligen inte så mycket mer att säga om det här spelet. Visst känns det OK när man spelar det och spelkänslan är som vanligt förutom att man inte har några L2&R2 knappar. Men har man redan en PC eller PS2 version så är det här spelet så onödigt det kan bli.
Det jag tycker Konami ska satsa på i framtida versioner till DS är att gå tillbaks till SNES versionen. Det är en roligare version med snygg 2-D grafik som skulle passa sig bättre på DS. Jag vet inte ifall dagens hårfrisyrer (som utmärkte spelarna i SNES-versionerna) är tillräckligt annorlunda för att man ska kunna urskilja storstjärnorna. Men kul är det alltid med nyversioner av gamla favoriter. Det behövs inte ändras så mycket för att ett gammalt spel ska lysa upp igen. I alla fall inte om jag hade fått sitta vid rodret. Stöd för flerspelarläge, landslag och klubblag och nya möjligheter till att konstruera ritade hårfrisyrer. Titta! En storsäljare till DS. Konami släpp in mig! =)

Fuerte/Caniggia, symboliserad med hårbandet, fri mot Frankrikes Bruno Martini? i Perfect Eleven till SNES
 
1 H:

skriven

Kör hårt nu med den allsvenska optionfilen..Vi är många som följer ditt jobb med stor beundran. Bara hoppas den bli denna säsong:)
Forca Bajen

2 H:

skriven

hoppas den blir klar...

3 Caniggia:

skriven

Tjabba! H för Hammarby! Jag jobbar för fansen och jag hoppas på att bli klar så fort det går. Det är fyra månader och tre veckor tills nästa release av PES7.