Test av 360 demo!

Kommentera
PES2008

It's a fast game. Like in England... maybe.

Ja, jag tyckte det var ungefär så när jag spelade PES 2008 demon idag. Allt gick väldigt snabbt. Men det går generellt sett snabbare med landslag. Det beror också lite på planen man spelar på.

Frågan är om detta inte var en tidigare version än den jag spelade uppe i Stockholm för några veckor sedan. Detta är antagligen Leipzig versionen. Det kändes i alla fall så. Om det är så kan jag meddela att spelet kommer gå något saktare i den färdiga versionen. Har inte heller några minnen av att målvakterna var så fladdriga som de är i den här versionen.

Det jag gillar med spelet är:
+ Alla sköna sätt spelarna tar i mot bollarna på
+ Att det ser ut som om man kan dribbla på många fler sätt nu
+ Att det är svårare att dribbla sig in från kanten (speciellt om man varit van vid PS2/PC)
+ Nickduellerna och att man måste ha bra timing
+ Spelarnas realistiska gester
+ Repriserna i slowmotion där spelarna firar, snyggt!
+ Annorlunda musik i menyerna (äntligen slut på hissmusiken)

Tar inte fram några minus just nu men gör det sedan när jag har fullversionen i min hand. Eller jo. Ett jätteminus.
- VARFÖR KAN MAN BARA SPELA EN PERSON I EN DEMO SOM SKA GE FOLK EN KÄNSLA AV FULLVERSIONEN?