Första infon om PES 2009?

4 kommentarer
Första infon om PES 2009?

Matt Cuffle på gamesweasel lyckades få svar på några frågor inför PES framtid när han mötte upp teamet till Wii-versionen på ett event i London. Frågorna var i första hand menade att riktas mot Wii-versionen men generellt kan man säga att svaren kan tolkas som hänvisning för spelet i allmänhet i framtiden. Länk till detta hittar ni här.

PES 2008 det tolfte mest sålda spelet i Europa 2007

Smått otroligt så är PES 2008 det 12:e mest sålda spelet 2007 (alla kategorier). Då räknas såklart alla format in och det finns fortfarande flest PS2 användare. Mer skrämmande för oss PES-älskare var att FIFA 2008 sålde som det tredje bästa spelet alla kategorier. Konami har under en fyraårsperiod haft en stabil uppgång och på det stora hela närmat sig FIFA men nu ser det än en gång ut som om det kanske ska gå i andra riktningen. PES 2009 måste vara ett steg tillbaka och tre framåt. Ni som är mer intresserade av listan över de mest sålda spelen kan gå in på den här artikeln på LEVEL 7:s sida.

Andra ointressanta fakta.

- Jag såg Erik Edman komma haltandes på kryckor på IKEA häromdagen. Det vred sig i mitt hjärta. Stackaren ser så sympatisk ut. Han hoppade fram. Någon korsade hans kryckiga väg, han stannade upp, personen tittade upp, och Edman gav honom ett leende. Sen hoppade Erik vidare på kryckor tills han kom till utgången. Där stod han ensam en stund. Stackaren.

- Henke Larsson var också på IKEA för några veckor sedan. Han och frun köpte varsin wienerkorv. Frun Magdalena betalade och Henke slank iväg. Jag var så inne i serverandet att jag inte ens såg att det var Henke först. Henke hade på sig en rastafarimössa. Tror det var den han hade på sig rätt ofta förut när han hade rastahåret. Det såg i alla fall ut som om mössan hade blivit uttöjd av håret.

- När internet var nere så spenderade jag några dagar på biblioteket. Jag tittade efter fotbollslektyr och drack kaffe och läste tidningen. Igår (innan internet började fungera hemma igen) kom det in en kille och en tjej. Tjejen frågade "var har ni datorspelen?" sen gick både tjejen och killen dit och så vips kom de ut och vad hade killen i handen om inte PES. Om det här var en förstagångsspelare på X-Box 360 så kan han vara glad. Han hade nämligen lånat PES6. Skönt att inte börja med PES 2008.
 
1 DV:

skriven

Jobbar du på IKEA?

2 Caniggia:

skriven

@ DV - Japp, vid behov. Ska du ha en varm grillad? :D

3 richard:

skriven

Henke Larsson! Min idol. Tog du hans autograf eller nåt.

4 Caniggia:

skriven

@ richard - näe det gjorde jag inte. Skulle kännas onödigt eftersom jag ser honom en gång i veckan på Olympia. Kungen av Kungar.