PES - Lite Nyheter (4)

11 kommentarer
Seabass har fått reda på vad det är vi inte gillar
I början av veckan pratade jag med Mr.Konami i Stockholm. Jag fick reda på att Seabass har fått ta del av de klagomål som vi i europa pratat om. Det vill säga främst lagget och omöjligheten att spela fler spelare online från en konsoll. Andra småsaker som nämndes var saker runt omkring som att publiken skulle bli bättre, att den spanska ligan skulle vara tillbaks helt licensierad och att det ska finnas fler spellägen och valmöjligheter. KONAMI har i början av Februari sitt årliga PES-Möte i London, då diskuteras bl.a. licenser och marknadsföring inför PES 2010.

Allsvenska optionfilen beräknas till den andra veckan i Februari.
Den allsvenska optionfilen som många har frågat om beräknas släppas i andra veckan av Februari. Filen kommer att innehålla ansikten och spelarstatistik för alla 16 lagen. Om det finns tid kommer även supporterljud att finnas med.

PESLEAGUE
Beställningen av 24st ex PC och 8st ex PS3 är fixad. I Malmö, Göteborg och Borås kommer vi att spela på PC och i Stockholm blir det på PS3. Vi som är med och anordnar har även bestämt att man kan spela med både klubb och landslag i turneringarna. I EM så spelas det bara med landslag. Beslutet motiverades med att det blir större valmöjlighet och förhoppningsvis så ser vi större variation i lagvalen än bara det klassiska att alla spelar med Brasilien som det ofta brukar vara.

Promotour avklarad i Helsingborg och Malmö
I torsdags och fredags så var jag och en polare ute och gjorde lite promo för PES 2009 och Dancing Stage Universe2. Det var väldigt lyckat och en massa människor tog tillfället i akt och provade på att dansa matta. Jag fick chansen att spela lite PES mot nya motståndare och naturligtvis berättade jag om PESLEAGUE som vi ska komma igång med efter nyår.

I förra veckan så blev jag av med min videokamera efter en kväll av alldeles för mycket julglögg hemma hos en polare. Min väska med kameran i kom bort på båten Tycho Brahe som går mellan Sverige och Danmark. Eftersom det var mitt i natten så trodde jag ju aldrig att jag skulle få se den igen. På kameran fanns bl.a. massor med film från de PES-äventyr jag varit ute på (GBGs Pro Evo Event#1, Leipzig GameConvention, SM, Playground Copenhagen & EM i Rom) Sammanlagt nästan 40gb film! Nåväl. Jag ringde utan förhoppning till båtarnas kundservice i måndags och med mest tur i världen så hade de fått in väskan med kamera! Tack för det tomten! Det blir en liten film som sammanfattar året med icke tidigare visat material från alla event! Titta in igen den 23:e! =)
 
1 sam:

skriven

Vi körde offline turnering idag och det var blandade lag som pesleague reglerna, de lagen som användes var: Brazil, England, Barca, Inter, Milan och United så 6 olika lag och bra variation



:)



2 Richard:

skriven

Vad gött. Längtar till din allsvenska OF.

3 Eken:

skriven

Släpps optionfilen till samtliga format eller endast PS3 som du brukar lira på?



Och ytterliggare en fråga gällandes pesleague och EM; Jag tar förgivet att man kan spela med tangentbord i Malmö, Götet och Borås. Men kommer man att kunna spela med ett sådant även i EM (om det spelas på PS3)?



När man ändå är på detta frågvisa humör: när går pesleague av stapeln?

4 Johan:

skriven

Samma här. Ser verkligen fram emot den. Visste inte ens att du jobbade på en ny. Lycka till! Är säker på att den blir bra.

5 Johan:

skriven

En liten fråga bara.. Vilket format är det du har siktat in dig på gällande option filen? Antar att det är PS3 men hoppas på PC haha

6 Caniggia:

skriven

@ Johan - Det är PS3 som gäller.

7 Don-T:

skriven

Trevligt med optionfil det kommer säkert o få igång mitt pesintresse igen ,hoppas hoppas hoppas nu bara att seabass fattar att onlinedelen är förbannat viktig ,saknar tiden i pesligan och spänningen det innebar ,har inte rört spelet online på ett bra tag efter att ha lirat en 4-5 sirapsmatcher på raken där allt reagerade med en sekunds fördröjning

8 Anonym:

skriven

underbart med ca datum till optionfilen

9 yones:

skriven

Har äntligen fått lira pes2009 på Ps3 och måste säga att jag är besviken. Spelet har ju blivit lika "stelt" och illa som Fifa. Fingerfärdighet som man tidigare belönades för på PES är ju inte alls i samma utsträckning längre. Mottagningar och medtagningar är alltmer likt fifa, segt och man kan bara röra sig åt vissa håll. VARFÖR?! Tänker nu inte köpa ps3 förrän jag hittar ett fotbollsspel bättre än pes6, om än det isf må vara FIFA (usch känner mig smutsig). Borde inte detta vara viktigast att ta fram i den konstruktiva kritiken eller tycker alla att detta är en bra grej? Tycker spelet blivit extremt mkt tråkigare. Vad har hänt med skottmomentet? Det har ju också blivit som fifa? Så (ursäkta svordomen) jääääääääääääävla B!

10 Richard:

skriven

Får antagligen Pes09 idag eller imorgon och kan inte vänta innan jag får testa på det riktiga spelet. Anledningen till att jag kanske får det idag (en dag innan julafton) är att jag ska fira jul med min farmor och farfar då jag firar jul med min mormor och morfar imorgon.

11 Jimmy:

skriven

Caniggia //



Visst kan man konvertera option filen till PC ?