Inställt möte, men spansk ligalicens!?

8 kommentarer
None

Mötet inställt.
Det var planerat att jag skulle ha ett möte med KONAMI idag. Tyvärr har vi skjutit upp mötet till slutet av månaden eftersom det är torrt på nyhetsfronten angående PES 2009. Den info som släpptes förra veckan är i princip det enda KONAMI i Europa vet om. Den 22-25 Juli har KONAMI Europa möte och efter det så är det bättre att jag åker upp till Stockholm för lite newsflash.

Spansk Licens.
Spanien vann EM-Guld och jag tippade fel. Torres mål i finalen var en läckerbit.
Det kommer även glada nyheter från KONAMI i Spanien som säger att "La Liga" Licensen kommer finnas med i PES 2009. Ett elakt rykte har gått i fankretsar som säger att KONAMI släppt licensen och att EA varit framme med sina hiskliga mullvadsklor och roffat åt sig en flerårig exklusiv licens. Förhoppningsvis är inte så fallet, det skulle vara ännu ett snedsteg. Men innan vi ska ropa hej så får vi ha foten på andra sidan bäcken. Japankontoret måste bekräfta att "La Liga" Licensen är med och eftersom de kan vara relativt slöa så vet man aldrig förrän man har sett konfirmation på detta.

"Vinnaren" i tävlingen.
Jag vill passa på att utlysa en efterfrågan på vem signaturen "vinnaren" är? Personen i fråga hade gissat 13 mål här på bloggen. Om samma person kan skriva från samma IP och lämna sin e-mail och adress så ska han få ett Metal Gear Solid hemskickat. Annars blir det lottning mellan Don-T och iLLern.
 
1 richard:

skriven

Om de inte får med Spanksa Licensen så måste man ju säga att KONAMI börjar ta sina fans för givet. Visst, man kan ju byta namn på lagen och kanske göra det riktiga märket (om de kommer med ett bättre edit-mode än det som va i Pes08 till Xbox306/PS3). Sen måste man ju ändra dräkterna och säkert ett antal gubbar som inte ser riktigt kloka ut.



---



Oj, den här kommentaren blev till att klaga på KONAMI.

2 Caniggia:

skriven

@ richard - Editmode är det absolut viktigaste efter gameplay. Kan man sätta in så många spelare, lag och ligor som helst med möjlighet att skapa klubbmärken och loggor så spelar licenserna ingen roll längre. Kan man sedan använda allt detta online på något sätt blir det ännu bättre.

3 Daniel V:

skriven

ouff!!! blev nästan galen när jag trodde jag hade läst att ingen La Liga licens :P tur de...

bra blogg!





VIVA ESPAÑA!

4 richard:

skriven

Kom på en sak. Allsvenskans bäste spelare 2006 (enligt mig och alla mina bajenpolare) ska ju finnas med i Villareal på Pes2009. EGUREN! DET FINNS BARA EN, SEBASTIAN EGUREN! Har satt in han i Villareal på mitt Pes2008 och gjort han bättre så att han kan kriga om en plats i startelvan (han är typ i startelvan nu på riktigt). Det blir roligt att se hur bra de gjort honom och hur lik de gjort honom på Pes2009.

5 Don-T:

skriven

Om nu inte vinnaren hör av sej så vore det väl ganska klockrent om illern och jag får göra upp om spelet i en pesmatch =)

Fast nu vet jag iofs inte vilken version av pes illern har men har han det på ps3 så vore det skoj o spela om det

6 Caniggia:

skriven

@ richard - Ja Eguren är en riktigt bra spelare. Kul att han lyckats ta den långa vägen till en av toppklubbarna i Europa. Annars brukar man ju hamna i Holland, Grekland, Turkiet på vägen.



@ Don-T - Ni får vänta till PES 2009 släpps då! Hoppas det är Okej att vänta tills dess =D

7 Caniggia:

skriven

@ Daniel V - Att förlora spanska ligan året spanien vunnit EM vore väl att förolämpa Spanska PES älskare. Vamos a la playa!

8 iLLern:

skriven

hmm, om det skall spelas i dagsläget så är det väl 6an som hade varit bäst.. Annars kan man ju alltid vänta :D, har ju inget ps3 än...