PES 2009: new season, new advances

9 kommentarer
None

Konami confirms Autumn launch for PES 2009

Konami confirms Autumn launch for PES 2009 Konami Digital Entertainment GmbH has announced that it will release PES 2009 for PLAYSTATION®3, Xbox 360, PC-DVD, PlayStation®2, and PSP® (PlayStation®Portable) this Autumn in Europe.

PES 2009 is the latest installment of the award-winning Pro Evolution Soccer Series, which is known by millions of fans for its superior gameplay and incredible realism. For PES 2009, Konami is already planning a raft of extensive new additions that will further bridge the gap between PES and the real thing. The new game has undergone a stunning graphical update to ensure its players look and move even more like their real-life counterparts. Similarly, all-new options allow users to tailor the game to their own tastes, while new moves, innovative new control elements and key online elements will further the realism of the new game.

“The announcement of a new PES game is always a highlight for Konami, but PES 2009 looks set to reaffirm the series’ utter superiority,” commented Jon Murphy, PES Project Leader for Konami Digital Entertainment GmbH. “We are committed to extending the realism of the new game with a wealth of key gameplay additions, and will produce a football title that truly embodies all the skill and pace that is good about the modern game.”

För bilder gå till http://uk.games.konami-europe.com/blog.do

Min kommentar: Jag har skäl att tro att detta kan bli bra mycket bättre än förra spelet. Inför förra spelet hade jag knappt hört något alls. Den här gången har jag fått antydningar om, att i alla fall, editing, musik och grafisk layout i menyerna blir kraftigt förbättrade. Lita på mig. Hur bra gameplay blir är inget jag kan uttala mig om ännu men efter att ha sett bilderna så kan man dra slutsatsen att KONAMI fortsätter med samma grafiska motor som i PES 2008.
 
1 berra:

skriven

Allt talar för att det blir bättre eftersom förra versionen var det uslaste spelet jag har spelat av alla uppföljare. Huruvida det räcker kan bara tiden uttala. Jag är numera skeptisk till PES-serien, och enligt mig med rätta.

2 Caniggia:

skriven

@ berra - Håller med dig till 100% det här året tycker jag man ska vänta och se hur spelet är innan man förhandsbokar eller köper. Men att vara skeptisk till hela PES-serien efter ett misslyckat spel är att vara lite naiv. Om du tittar på de 9 spel som KONAMI gjort till Playstation formatet så är 7 st av dem otroligt bra (jag räknar bort PES2 och PES 2008) och bra förbättringar på sina föregångare när det handlar om spelet på plan. =)

3 richard:

skriven

Man får börja längta till demot.



Det här spelet ser ut att kunna bli mycket bättre än Pes2008. Tror ändå jag kommer förhandsboka på typ EbGames. Där har man ju 10 dagars öppet köp på allt (nytt som beggat). Alltså kan man köpa ett NYTT spel, öppna det, spela i 10 dagar och sen lämna tillbaka det. Ca 4 månader till spelet släpps.



Man får börja längta till demot.

4 Caniggia:

skriven

@ Rickard - Jag tänkte fixa så att folk kan förhandsboka genom mig. Då får man spelet några dagar innan. =)

5 Don-T:

skriven

Det är ganska sjukt hur snabbt man kan ändra sej jag är skittrött på pes 2008 och tycker enbart det är tråkigt att spela ändå kan jag inte låta bli att fyllas av hopp när jag läser om det nya och ser bilderna ....och som sagt det kan inte gärna bli sämre så förhansbokning lär det bli skulle aldrig klara o vänta på ett pes spel även om jag blev besviken på förra versionen "all-new options allow users to tailor the game to their own tastes" låter ju lovande låt oss hoppas på fina editing möjligheter så vi får vår allsvenska till sist =)

6 Caniggia:

skriven

@ Don-T - Hehe, möjligheter att skapa egna ligor och ändlöst med lag hade varit härligt. HIF - Kalmar FF!

7 Johan:

skriven

Jag har läst att det ska släppas under oktober månad, dessutom gällande licenser på lag i premier league så lär det bara bli två lag återigen, man ska inte bli förvånad om det råkar bli Everton och/eller Aston Villa....

8 Caniggia:

skriven

@ Johan - Jo det släpps antagligen samma datum som de andra åren. Men jag hoppas verkligen inte det blir något förhastat spelsläpp. Jag väntar gärna enda tills jul om det skulle vara så. Manchester Utd och Chelsea är väl ingen högoddsare? :D

9 andiie:

skriven

Caniggia: Isåfall förhandbokar jag ett redan nu!

Vad kostar det?