PåskPES i Göteborg - Deltävling #5

En kommentar

PESLEAGUE deltävling #5 betydde ett hattrick i vunna turneringar för första gången i pesleagues historia.

Jag satt på tåget igen. Ännu en gång på väg mot Göteborg. Genom fönstret såg jag vårens inverkan på den svenska västkusten. Det gröna. Grönt är skönt säger man ju. Det stämmer bra. Man blir lite gladare, man blir lite mer laddad.

Väl i Göteborg vandrade jag runt lite. Jag letade efter PES6 till PC men hittade det ej och jag såg DIFs järnkaminer på stan skanderandes "Var är änglarna, var är änglarna, var är änglarna, änglarna från Göteborg?" ovetandes om att de snart skulle få veta just var änglarna befann sig. Änglarna befann sig på Ullevi i Göteborg medan laget Djurgårdens IF mentalt fortfarande var kvar hemma i Stockholm. Tennissiffror till IFK och match zero till DIF.

Lite senare dök iLLern upp och hämtade mig på stationen och vi drog ut till Angered. Vid tvåtiden var turneringen igång och jag hamnade i samma grupp som Sam, tonyz, Sirre och Uliks. Jag gick vidare från gruppen utan att släppa in ett enda mål. Bäst i turneringen! Därefter fick jag möta iLLern som bjöd upp till dans. 1-0 till mig i första och 1-1 i andra efter ett riktigt skitmål. Därefter satte Ulf stopp för min stabila defensiv genom 0-1 och 0-3. Han hade svårt att få hål på mig dock och jag tvingade honom att spela lite mer kreativ passningsfotboll än det vanliga springa och vända och vrida hela tiden. Nu blev det istället så att jag tabbade mig med en skitpass i försvaret och han fick ett gratismål. Sen skönk skutan. Måste tillägga att jag hade ett eller två riktigt bra lägen innan han fick hål på mig i slutet av första matchen. Kändes kul att mitt försvarsspel kan störa även de bästa. Det var andra gången jag fick möta Ulf i kvarsfinal. Nästa gång så slipper jag förhoppningsvis det. Men det krävs ännu bättre insatser i gruppspelet.
Ackee, som bara spelar på hemmaplan i GBG fick tillsist möta Rodde i finalen. Rodde vann med 7-4 och skapade historia. Grattis Rodde!

Att svårslagna rekord sätts i början av en start av något är mer än regel än en oväntad händelse. Roddes rekord med en tredje vinst på raken kommer framöver att bli väldigt svårslaget. Att han dessutom har chansen att utöka detta till fler än tre på raken måste vara en morot för att besegra honom för många av hans motståndare..

(PESLEAGUE 10 i TOPP) totalt 76 deltagare.

1 Rodde     543.30
2 Sam     498.20
3 Ulf     446.00
4 Flyass     256.90
5 guZ     239.70
6 Ackee     183.00
7 Berra     156.90
8 Alessandro     146.13
9 Caniggia     139.32
10 iLLern     127.47
 
1 Caniggia:

skriven

Testing 1 2 3...