Ich bin ein Berliner

8 kommentarer



Efter en dag på Konamikontoret utan spelande och mest korrekturläsande så fick man sin belöning i form av några nyckelbollsringar a la PES 2010. Wohoo. Alla spelrecensenter ska snart få "previews" av PES 2010 till 360/PS3.
Vissa har redan fått den.
Det blir åtminstone ett tyskt lag i PES 2010 verkar det som. Laget har varit med innan.
Vad kan jag mer berätta? Jo att man kan ändra nationalities för spelarna i Team A-T, vilket gör mycket för editnördar som jag själv. Tyvärr verkar det som att lag bara kan ha ett målvaktskit istället för två som förra året? Något ännu konstigare är det faktum att man inte kan röra sig fritt vid inkasten som i demon på Gamescom. Jag kan också berätta att man blir manuell målvakt genom att trycka in analoga knappen till höger. För att bli vanlig spelare igen så måste man trycka in den åter en gång. Konami försäkrade mig också om att versionen jag spelade var den som alla kontor har och har gett ut. Spelet växte verkligen på mig idag. Zlatan är stark som en oxe och folk kommer dribbla röven av sig med honom och Messi. Detta betyder inte att de alltid kommer att lyckas men Messi verkar alltid hitta en extra cm space och Zlatan verkar alltid lyckas trycka sig tll övertaget i närkamperna. Precis som det ska vara. Mer info imorgon!

 
1 Dan:

skriven

Hej en fråga bara som jag glömde ställa förut! vet du om det kommer finnas dubbelmöten som det fanns på pes 6? Alltså att man kan köra exhibtion med dubbelmöten :)

2 Johan:

skriven

Jag har en fråga ang att man kan byta till sig målvakten. Hur kan man kontrollera honom? Som en vanlig spelare, dvs styra och glidtackla? Eller kan man även slänga sig och rädda eller utföra olika "målvaktsanimationer" som i NHL 09, om man spelar som målvakt?

3 Anonym:

skriven

4 Anonym:

skriven

Det låter bra. När kommer bilder på edit mode?

När släpps demot till xbox 360

5 iLLern:

skriven

Vem skall man behöva döda för att få en sådan nyckelring?

6 Caniggia:

skriven

@ Dan - Nej tyvärr inte i Previewen.

@ Johan - Man ska kunna göra alla moves med målvakten.

@ iLLern - Du kan försöka döda ett ex av PES 09 och lägga ut det på youtube. Även ett ex av valfritt FIFA går bra! =)

7 Johan:

skriven

Fan vad coolt! Det trodde jag inte!

Finns det någon mer info om detta? Hur målvakten kommer kunna kontrolleras och hur pass bra det fungerar osv. Hade varit kul att höra.

8 JAKO:

skriven

Jag har en fråga om BAL Mode i PES 2010. Vad jag har hört så har de inte gjort så mycket med BAL utan jobbat med Master League. Men några små saker ska de ha "fixat till". Riktiga cash borde vara en av dem. Eftersom de fixat det till Master Legaue. Har du hört något om BAL Mode?