Omarbetning av onlinespelandet för PES 2010

11 kommentarer
Art Director Toru Nagai at PES Productions

Hej. Hatsumi här igen. Ni får ursäkta eftersom det var ett tag sedan teamet bloggade. Vi har fokuserat så hårt på utvecklingen. Vi kommer att blogga mer kontinuerligt från och med nu.

Idag skulle jag vilja berätta om onlinespelandet i PES 2010. Jag är verkligen medveten om hur viktigt onlinespelandet är för fansen och vi vet att vi måste få rätt på det det här året.

Vi har noggrant studerat olika tekniska lösningar för kunna lösa den feedback vi fick i PES 2008 och PES 2009. Det har varit en lång process och det har funnits många, många aspekter att tänka på.

I varje fall så vill jag berätta här och nu, att vi har lyckats lösa lagg och teleportproblemen från förut och inte bara det, vi har helt och hållet gjort om hela onlinesystemet! Jag vet att folk vill se bevis på detta men jag är 100 % säker på mina förutsägelser.

Att försöka berätta allt i detalj skulle bli alldeles för komplicerat (och tråkigt!), men enkelt sagt så har vi tagit och förbättrat en version av systemet vi använde i PES 6 samtidigt som vi tittat på problemen i PES 2008 och PES 2009, denna version garanterar en givande spelkontroll samtidigt som där inte finns några lagg- och teleportproblem. Vi är verkligen inspirerade av resultatet.

Förutom det förbättrade systemet så kommer vi att lägga till en funktion där man kan spela i olika turneringar mot folk från hela Europa och en annan funktion där man kan använda olika valmöjligheter när man möter sina tillagda vänner.

Forsätt titta in. Mer info kommer så snart vi kan!

Naoya Hatsumi njuter av att berätta om hur online kommer att fungera i år...
Nayoa Hatsumi - Producent av PES 2010


TIDIGARE KONAMIBLOGGAR

8/6 - Jon Murphy - Rörelser och känslor i Barcelona
20/5 - Toru Nagai - Grafiken i PES 2009
14/5 - Jon Murphy - Första gången jag provar PES 2010!
29/4 - Murphy & Hatsumi - Första blogginlägget från PES utvecklingsteam/PES Kick off
 
1 KorreTheDude:

skriven

Skulle vara soft om onlineläget blir stabilt lagom till pes10...för övrigt så liknar han hiro nakamura -10 kg typ. Ha en trevlig sommar gustav :)

2 PES-Lover:

skriven

Nu är Online-Läget fixat, nu fattas det bara att det blir bra Gameplay, När vi än kommer få veta det?

3 Caniggia:

skriven

Läs posten nedanför ;) Där behandlas gameplay.

4 Caniggia:

skriven

@ Korre - Tack Korre! Ha en trevlig sommar du också! =)

5 PES-Lover:

skriven

Det är ju bara text, det jag menar är att när vi ska få se lite av gameplay? Video inte text. :)

6 Caniggia:

skriven

Bilder kommer den 9:e Juli! =)

7 PES-Lover:

skriven

Det visste jag inte, det är ju bra. Men jag väntar på en Gameplay video som får avgöra om jag ska Pes eller inte.

8 iLLern:

skriven

Jag tror inte på fixat onlineläge tills jag ser det framför mig...

9 Supreme:

skriven

Instämmer helt med iLLern.

10 Sassy:

skriven

Oj, den här bloggen måste jag visa för min bror och min pojkvän, de älskar PES!

11 Micke 68:

skriven

Ja jag hoppas verkligen att allt lagg är borta men min högsta önskan är att konami ska banna ip om man till 100% fuskar.Bort med allt förbannat fusk alla som fuskar kan sitta hemma o fuska med sina jämnlikar låt oss som lever för fotboll spela online fair.Tack för ett bra spel i övrigt.