Winningelevenblogs PES 2010 Optionfil har släppts

35 kommentarer

Våra vänner på Winningelevenblog har släppt en optionfil exklusivt till PS3. Filen är gjord av 01SRAINEY. Installationsprocessen är som följer. Rekommenderas varmt!

- Fixa ett USB minne.
- Ladda ner filen.
- Packa upp filen du laddade hem i din dator.
- Gå in i katalogen som packades upp. Där finns en mapp som heter PS3.
- Dra PS3 mappen till ditt USB minne. (måste ligga i roten)
- Sätt i ditt minne i PS3
- Leta upp minnet på din PS3
- Tryck trekant för att visa alla
- Kopiera allt till PS3:an. (Tar väldigt lång tid, tålamod och du kommer att belönas)
- Ta bort system data i PES katalogen för att få Trophys att fungera (Tack till Rasmus)

LADDA HEM HÄR!

 
1 Chris:

skriven

Finns det eller kommer det något liknande till Xbox 360? Vore ju trevligt. Inte lika roligt att spela spelet annars...

2 Caniggia:

skriven

@ Chris - Det kommer att komma men du behöver köpa en grej som gör att du kan lägga in optionfilen. Microsoft har ju låst all filöverföring på 360n. Du behöver alltså inhandla en extrasak t.ex. Xsata som jag har.

3 Andreas Holm:

skriven

Hej Caniggia!

skulle vilja fråga dig en sak angående pes patches som jag har lite problem med. När jag installerar en pes- patch till min pc så funkar allt som det ska. fram till att jag stänger av spelet. efter att jag sen startar det så kommer det upp en windows popup ruta där det står att spelet inte går att starta mer.. så ja måste avinstallera det och installera om det... känns mycket tråkigt att behöva göra det med tanke på att det funkar så bra när man precis installerat det.

Hoppas du kan svara på denna fråga! MVH Andreas Holm

4 Caniggia:

skriven

Hej Andreas!

Eftersom jag inte provat PES-Patcharna än så gör du nog bäst i att fråga på deras eget forum. De som har gjort patchen har nog redan upplevt problemet. Jag har inte fått PC-versionen än så jag kan inte prova och se vad som är fel tyvärr.

5 Rasmus:

skriven

yes äntligen en patch till ps3 me beskrivnig hur man gör:D;)!!

6 Flavio11:

skriven

Tjena!

Tänkte kolla om du har stats till flavio i AIK eller vart jag kan hitta dem.



Skulle vara extremt tacksam.



MVH

7 Caniggia:

skriven

@ Flavio11 - Flavio kommer antagligen vara med i patchen som kommer från Konami :)

8 Anton:

skriven

Hej! Jag har lite problem med min optionfil. Jag har laddad ner den och gjort som man ska. Men när jag kommer in i mitt PS3 så hittar jag inte mitt USB-minne. Hur ska jag göra nu?

9 Rasmus:

skriven

asså när man lagt in OF så går de nt få trophies på spelet, vf?

10 Caniggia:

skriven

@ Anton - Kan vara att ditt USB inte är kompitabelt. Men det borde vara det. Testa med ett annat.



@ Rasmus - Ingen aning ska kolla på det!?

11 Faze:

skriven

Jag har hört att dessa patcher är gjorda för UK PES och är ej kompatibla med svenska (europeiska PES). Vet du någonting om det?

12 What?:

skriven

Är PES-trophies ute?! :O Jag har inte sett skymten av den!

13 Rasmus:

skriven

t.ex när man har gjort proffsdebut i ''bli en legend'' så ska man få en trophie om man kollar trophies på pes2010 men ist står det '' du får ingen trophy''

14 Clueless:

skriven

Hur letar man upp minnet på sin PS3? :S

15 Yens:

skriven

Jag har en splitter ny Ps3a, och har inte gjort ett smack än på PES, då borde det väl inte vara några problem och lägga över WENB-OF? Gällande försvinnande "trophies"

16 Kalle:

skriven

Jag läste i WENB:s forum att om man tar bort sin gamla fil som lagrar trophies innan man kopierar över den med deras, så ska det inte var något problem. Tror det är filen som heter edit data, inte helt säker. Jag bryr mig inte om trophies så jag struntade i det. Och för dom som inte förstår hur man ska installera alla filerna så behöver man kopiera dem en och en från usb-minnet. Det går inte att kopiera alla på en gång.

17 Kalle:

skriven

Jag har en fråga också.. Är lagnamnen ändrade i era versioner av wenb of? På min ps3 är alla kits och klubbmärken fixade, men inte lagnamnen. Har jag gjort något fel eller har dom bara utelämnat att fixa det pga rättighetsskäl?

18 Rasmus:

skriven

men har trophies öppnat än på pes?? kanske är därför man nt kan få några

19 Anton:

skriven

hmm, har dom skitit i att ändra namn på alla lagen? eller har jag glömt nått? Menar typ så att West Ham heter East London osv :P

20 andiie:

skriven

vad gör optionfilen då? :P

21 Rasmus:

skriven

asså man får nt med lagnamen så de måste man ändra sj. angående ''trophy försvinnandet'' har ja hittat en lösning som gör att du kan lira me patchen och att trophies e kvar. lägg in alla filer förutom ''system data'' då funkar det att få trophies:D:D:D

22 Yens:

skriven

Rasmus/ jag gjorde så, la in allt utom "system data" men trophies gick ändå inte att få, kanske om jag tar bort allt inklusive min "system data" o sen lägger in allt igen (utom den "system data" som följer med då från Option file). Kan funka?

23 Rasmus:

skriven

ja la in allt och då funka nt de att få trophies men sen tog ja bort ''system data'' och då testa ja å göra trophyn: vinn en match lr vad den heter å då fick ja en trophy:D

24 marleey:

skriven

Testa att välja engelska som språk så ska även lagnamnen funka, läste det på pesgaming forum.

25 Yens:

skriven

Rasmus/ Tack, det funka!

26 Rasmus:

skriven

Yens/ ingen orsak:D

27 Johan:

skriven

Sjukt vad dåliga domarna är i PES 2010. Detta förstör spelet helt och hållet. Okej att de varit lite ojämna innan. Men nu kan man ju alltid fälla spelare i friläge och det blir inte ens frispark eller straff. Detta måste fixas till i en patch snarast!!!

28 Caniggia:

skriven

@ Johan - Domarna kör 70 & 80tals stil. Hellre att spelaren blir skadad än att man blåser frispark och straff. Tråkigt men vi får se vad som händer.

29 Johan:

skriven

Ja, det kan man lungt säga. Fattar inte hur något sånt här kan finnas kvar i en fullversion av ett spel.

Har dem inga som testspelar? Krävs inte många matcher innan man märker detta. Sen blir det ibland frispark i stående dueller utan oschystheter.

Har du hört något om ifall Konami är medveten om detta? Borde gå lätt att fixa med en patch, de kan ju gå tillbaka till AI domarna hade i PES 2009. Var tusen gånger bättre. Tacksam för svar Caniggia.

30 Jocke:

skriven

Leave the referees alone! Svinbra bedömningar, det är för fasiken inte damfotboll vi spelar här ;)

31 Patrik:

skriven

Hej!

Jag installerade optionsfilen sedan har jag vunnit en del cups fått klassiska spelare osv så jag äntligen kunde fixa bayern samt redigerat pes united till ett eget lag. Frågan är ifall jag nu raderar system data för att kunna få trophys blir jag av med mina sparade master liga klassiska spelare och mitt lag som jag redigerat?

32 Ilir:

skriven

tjena hur stort usb minne behövs 1gb-16gb och kommer bayern finnas med ?

33 Caniggia:

skriven

@ llir - Det behöver inte vara mer än 512mb. I den här optionfilen ska Bayern finnas med bland övriga lag. =)

34 ilir:

skriven

tjena igen jag har allt koperiat till ps3 men hur får jag det till spelet kan jag inte vad gör jag fel ? nån som är vänlig hjälpa

till

35 Gustav:

skriven

Kommer jag inte kunna spela med min master league om jag sparar över mina systemdata?