Bloggen slutar att rapportera...

13 kommentarer
AllsvenskanPES kommer att ta en paus från nyhetsrapportering. Alla ni som har varit med någon gång på vägen har betytt otroligt mycket för PES, PESLEAGUE och för mig. 

/Caniggia
AllsvenskanPES (2005-2010)
 
1 Richard:

skriven

Riktigt bra jobbat med bloggen, Pes turneringar och allt det där. Ger dig en liten applåd.



Vet du hur länge denna paus kommer vara? Snackar vi veckor, månader eller år?

2 gonza:

skriven

Hoppas på ett återseende!

3 Caniggia:

skriven

Bloggen kommer att ligga nere tills att vissa brutna löften har infriats av Konami.

4 Gerrard:

skriven

Vad för löften har brutits???

5 Caniggia:

skriven

Det har med PESLEAGUE att göra. Inte lönt att stödja en spelserie där företaget inte är dedikerat gentemot fansen. Så innan vi har garantier på att vi får platser till EM så känns det inte lönt att rapportera om PES något mer.

6 carlosen:

skriven

trist att höra, tack såhär långt i alla fall. Hoppas Konami fattar att utan lojala fans och dedikerade spelare har man snart inga köpare.

7 Arshad:

skriven

Synd med bloggen men jag förstår din besvikelse caniggia, du har gjort ett toppenjobb med bloggen iallafall och jag hoppas att det löser sig igen



8 Daniel:

skriven

Synd att det blev såhär med pesleague, tycker däremot att Konami borde bara satsa på Sverige när det gäller Pesleague, dom andra länder har inte samma nivå på spelare de pengarna kan man lägga på annat kanske göra spelet bättre än vad denna "spring Ronaldo - Cutback " spel. Ge Sverige 2 platser till Em!!

9 Eirik:

skriven

Synd at du ikke vet noe særlig om nivået i andre land da, Norge har også gått videre i EM - blant annet i Roma var det Norge som gjorde det soleklart best av Norge og Sverige i EM.



Ingen grunn til å gi Sverige noen fortrinn om ikke miljøet er soleklart større, noe det overhodet aldri kan sies å være. Om du tror selve spillet blir bedre av at Seabass sparer noen skarve tusenlapper på å utestenge resten av Norden, tror du litt for godt om Konami.

10 Caniggia:

skriven

Budget till PESLEAGUE har inget att göra med budget som går till utveckling av spelet. Vi har alla sett att PES gick åt fel håll för runt tre år sedan. Konami fortsatte dock att mjölka konsumenterna på allt de kunde få ur dem med hjälp fina ord och köpta recensioner. PES 2008 som kom för tre år sedan borde ha haft ett betyg runt 5/6 av 10. Så jävla dåligt var det faktiskt.



Sen till PESLEAGUE. Eftersom jag har ansvarat för PESLEAGUE har jag lagt upp en strategi där vi inom några år skulle få en vinnare från varje land i Norden plus vinnaren i Nordiska Mästerskapen. En ansvarsfull person skiter inte i folk som de har runtomkring sig, och har man fyra platser till förfogande så fördelar man dem över Norden istället för Sverige. Om man inte gör det blir PES-intresset än sämre i de länderna, det borde ju Daniel fatta. 2008 hade Norge två platser i EM. Hade jag varit en dålig chef så hade jag gett Sverige två direktplatser i EM men istället så jämnade vi ut det genom att skapa Nordiska Mästerskapen. En turnering som under åren skulle gått i Stockholm, eftersom Konamikontoret fanns där. Nu har Konamikontoret lagt ner och det finns möjlighet att förlägga turneringen runt om Norden om Tyskland skulle vilja skapa ett PESLEAGUE för oss i framtiden.



Alla kontakter i PESLEAGUE har varit fixade i respektive land, alla förberedelser har varit ordnade med hjälp win-win situations, där de som hjälper mig får något i utbyte. Där handlar det om ambassadörer, stora kedjor, tidningar, PS3 leverantörer med mera. Detta skulle utvecklas under årens lopp och JAG hade alla kontakter. Tyvärr så handlade dessa relationer endast om marknaden i Sverige men på sikt så hade man kunnat använda Sverige som underlag när man diskuterar med samarbetspartners i de andra nordiska länderna.



Konami har enligt mig givit falska löften om PESLEAGUE till mig det här året trots vetskap om att turneringen och Nordenkontoret skulle läggas ner. Det är svekfullt mot alla nordiska fans av PES.

11 Anders:

skriven

Senaste årens spel är skit vad kan man förvänta sig av konami Caniggia.. Synd för bloggen dock =)

12 Rune:

skriven

Cannigia, du ska ha stort tack för allt arbete. Jag har ju förvisso inte deltagit själv i PESLEAGUE men det har alltid varit väldigt intressant och läsvärt att följa din blogg.

13 Daniel V:

skriven

Jag har älskar Konami så jävla mycket. men har märkt på senare tid att japnanerna är idioter...



nöjer mig PES6 iaf. åren då Konami brydde sig.



TACK FÖR ALLT!!! :D