1 ninni:

skriven

ser fett bra ut, hoppas det lyckas den här gången!!

2 Simon:

skriven

Hoppas det kommer en demoversion snart

3 ninni:

skriven

kommer troligen demo nån gång i september :)

4 Don-T:

skriven

Efter att nästan helt ha tappat hopp och intresse av ps3versionen av pes förra året ,så upptäckte jag faktiskt att fifa är ett bra spel ,dock måste jag säga att det ser lovande ut igen i år för pes och jag hoppas hoppas hoppas att dom äntligen får till det ,för jag saknar verkligen pes till nuvarande konsoller

5 Rune:

skriven

Jag tycker den nya "speed star" funktionen i video 4 verkar rätt intressant. Håller man ned spurtknappen och gör en 90 graders sväng i PES2010 så tar det ju fyra tillslag att fullborda den riktningsändringen (för övrigt precis samma i Fifa). Jag antar att speed star innebär att spelare som Messi kan göra dessa 90 graders svängar med färre antal tillslag, alltså att han tar snävare vändningar men ändå behåller farten?

6 Rune:

skriven

Jag gissar att det blir så att både Messi och bollen byter riktning exakt lika snabbt. Det blir säkert helt okej.



Men det skulle varit kul om man kunnat göra så att enbart bollen byter riktning skarpt på ett tillslag och att Messi själv fortsätter springa i en liten kurva när han jagar kapp bollen. Alltså att bollen vänder på en femöring men inte Messi.



Det hade gett möjlighet att på ett kontrollerat sätt utföra den där vanligt förekommande och grymt snygga finten att dutta bollen förbi ena sidan av försvararen och själv smita förbi på andra sidan.



Vet att man ju lyckas med den finten ibland redan i dagens PES2010 men då sker det ju mest bara av en slump då spelarna nästan springer igenom varandra.

7 Rune:

skriven

Eller glöm det jag skrev förresten. Vid närmare eftertanke blir det helt galet det jag tänkte. har man en försvarare jämsides med sig i samma riktning så blir det en väldans omväg att dutta bollen bakom försvararen och själv springa förbi framför. Mycket smidigare att göra tvärt om i så fall. Det här med "Speed Star" kommer nog funka perfekt så som det är =)

8 ninni:

skriven

ah det hade varit fett om dom gjorde den "finten" att man slår bollen på tex vänster sida o springer höger.

tycker att det där me att man sätter upp finter och att man sen bara gör en grej på kontrollen så att dom finterna kommer en efter en känns lite njah.. eller det var väl så dom mena? om det e så dom menar så vet ja inte hade kanske kännst lite som ja typ fifa street att man bara gör fint efter fint hela tiden..

9 ninni:

skriven

ah det hade varit fett om dom gjorde den "finten" att man slår bollen på tex vänster sida o springer höger.

tycker att det där me att man sätter upp finter och att man sen bara gör en grej på kontrollen så att dom finterna kommer en efter en känns lite njah.. eller det var väl så dom mena? om det e så dom menar så vet ja inte hade kanske kännst lite som ja typ fifa street att man bara gör fint efter fint hela tiden..

10 Yens:

skriven

Jag hoppas och tror att Konami inte faller i fällan att det blir alldeles för enkelt att ta sig förbi motståndare genom att göra spektakulära finter, det gör inget om det är enkelt att utföra finterna men de får inte vara för effektiva så folk "spammar" sönder dem.



Det ska handla om tillfälle och tajming plus att ett fåtal spelare endast kan utföra det överhuvudtaget (åtminstone effektivt, men även de ska kunna misslyckas.



(skräcken är kids online som gör regnbågsfinten med Messi matcher igenom;))

11 Rune:

skriven

ninni, ja jag håller med. Det ska kännas som knapptryckningarna och spakdragningarna motsvarar rörelsemönstret i finten på ett logiskt sätt.



Kollar man PES kommande kontrollupplägg så verkar det som exempelvis helikopterfinten förenklats genom att bara dutta spaken åt ett håll istället för att dra den i en cirkelrörelse, vilket jag åtminstone vid första anblick blir lite skeptiskt till.



Men om ändamålet är att man smidigt ska kunna länka ihop olika finter i en och samma rörelse kan det ju faktiskt bli riktigt intressant om det görs på rätt sätt. Att man alltså bygger upp finten i realtid. Man påbörjar en rörelse som ser ut att bli en viss dragning men ändrar mitt i och den blir till nånting helt annat.

12 ninni:

skriven

ja exakt så menar ja rune, så det är lite som Yens säger. Liksom orka spela online om matcherna är snurrfint,snurrfint,snurrfint,snurrfint och så är man inne i straffområdet...hade ju förstört allt pes handlar om..



Men vi får se om nån månad när demo kommer ut :)

13 Jonimakaroni:

skriven

Caniggia: Sorry för att jag är offtopic men jag undrar om du vet något om PES 2011 till Wii. Vi är ett fåtalet spelare som fortfarande väntar på information... Tack för att du skriver om PES! :)

14 Caniggia:

skriven

Nej jag har inget nytt om Wiiversionen. Men jag antar att den kommer fortsätta att utvecklas lite i bakgrunden. Det är ett spel som jag verkligen tycker jättemycket om. Tyvärr så kan man inte starta en liga med flera mänskliga spelare eller cuper, eller spela tillsammans i Master League. Det drar ner spelvärdet en hel del. Jag hoppas att dessa saker verkligen justeras till nästa version. I mina ögon så är PES på Wii det bästa fotbollsspelet som finns tillgängligt oavsett konsoll i nuläget.

15 Rune:

skriven

Wiiversionen verkar vara lite som PC-versionen av Fifa fast med bättre utförande eller? Alltså att man kan peka på exakta punkter av plan dit man vill att passningar ska slås och medspelare ska springa? Tycker kontrollupplägget i det Fifaspelet med muspekandet var rätt lyckat medan bollfysik, grafik och animeringar förstörde alltsammans med att vara mediokert.

16 famousruler:

skriven

Håller med Don-T

17 Tony:

skriven

En liten fråga,eftersom man redan sitter och väntar på Pes 2011 som väntas släppas i okt/nov så är man ju lite optimistisk och hoppas att webhallen har rätt som satt september som realese månad,kan detta verkligen stämma eller är dom bara fula och på detta sätt ska locka fler förbokningar? Har fått för mig att webhallen vanligtvis inte sätter ut månad på realese om dom inte vet när spelet kommer släppas?

18 Caniggia:

skriven

Kvartal fyra är det som gäller. De som sätter något annat har ingen koll!