PES är tillbaks! =)

9 kommentarer
Det har varit dött här de senaste två veckorna. Jag har haft mycket på universitetet med feta uppsatser och hemtentor. Inget som är av intresse för mina läsare här utan det jag läser är så långt ifrån fotbollen man kan komma. Fast såklart, i vissa länder är ju fotboll lika med politik.

PES har fått ett rejält uppsving den här hösten, det pratas återigen om spelet i positiv anda och folk verkar relativt nöjda med upplevelsen. Jag är nöjd med årets spelupplevelse. Det som ska vara bra är bra och det är spelet på plan. Det finns återigen en känsla i PES av att nästan allt kan hända, en balans mellan anfall och försvar.

Man kan klaga på vissa saker, såsom "klacka bollen över huvudet" tricket, den lobbade throughbollen där man i somliga fall inte kan göra något med försvaren och att datorn byter spelare åt en. (Det finns några stycken till).

Med PES LEAGUE Nordic så är det lätt att träffa nya svenska och nordiska vänner och få bra motstånd. Om Konami hade haft dedicated servers (vet inte om de har det, men tror inte det) så kunde upplevelsen varit ännu bättre.

Konami har fått tillbaks mitt förtroende som fotbollsspelstillverkare. Nu är det bara framåt som gäller! Eller som en känd engelsk premiärminister vid namn Neville Chamberlain en gång sa, "Peace for our time" detta citat missciteras ofta som "Peace in our time".

Jag väljer att omtolka det hela och säga, "PES in our time" samt addera, underbart.
 
1 Richard:

skriven

Tänkte försöka mig på att göra lite lag i Pes11 nu. Spelare på Xbox 360. Finns det någon editor på datorn så jag slipper sitta och ändra alla stats med handkontrollen? Minns att det fanns till Ps2.



Ifall jag var otydlig vill jag föra över min OF till datorn. Öppna min OF i ett program. I programmet ändrar jag stats m.m. Sen skickar jag tillbaka min OF till mitt Xbox 360.

2 GlejsSWE:

skriven

Rickard, kolla in forumet http://www.pesgaming.com där hittar du massor av trådar om editing + färdiga OFs till 360.

3 Hillinho:

skriven

Har ni provat att spela BAL? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta....

4 Seaan:

skriven

Bristerna i Onlinespelet gör inte ett annars roligt spel någon rättvisa. Dommarna suger fortfarande. Annars har dom lyckats anser jag

5 Mr G:

skriven

Ai är inte vass när man spelar BAL...

Ungefär som Kuyts första touch på en boll...

6 Mr Seabass:

skriven

Onlineläget har funnits ända sedan Pes 4-5 och fortfarande är onlineupplevelsen inte mkt bättre än då.



Reaktionstider framförallt rubbar hela känslan så att det känns som ett helt annat spel, ett mkt sämre spel.



T.ex. om man har ett friläge och har tryckt in skottknappen så tar det extra lång tid för spelaren att skjuta, och i vissa fall så låter han bli bara för att man inte tryckt knappen tillräckligt tidigt, fast man eg gör det.



Resultatet, man gör inte mål på självklara lägen, man kan inte spela det spel man brukar och det hela blir fucked up om jag ska vara helt ärlig.



Dock är offlineläget mkt mkt bra!

7 desperato:

skriven

Asså, går det att ändra kommentator språk eller?? Det har ju alltid gått i tidigare spel..

Jag hittar inte vart man gör det i PES2011

Går dt eller?

8 Lazyitis:

skriven

Kolla detta inlägg av Glennser på Winningelevenblog:



Guys, I have a very important tip for those of you struggling to enjoy the gameplay on PS3. I presume most of you have installed option files, and did so before the latest DLC.



For whatever reason, if you have continued with your current option file after you install a new DLC, the gameplay becomes a little stuttery and unresponsive thereafter, just enough to irritate. You must always freshen up the file structure when Konami release a DLC. Follow these steps, and I promise you will play PES 2011 as Konami intended. Its not just myself this has worked for, but others. I'll try to be as clear as possible:



1) Apply the latest DLC over the WENB (or other) option file, like normal, and like most of us will have done, so this step won't be relevant to most. Answer 'yes' to apply it over the current data.



2) Exit game, copy the 'edit data' file to either a USB key, or another user account on your PS3. When this is done, delete the edit data file from your user account, but leave all the kits/logos etc untouched.



3) Unfortunately, you must delete your 'system data' file. I have found this to be effective.



4) Go to Game Data files on the XMB, and delete the patch file, the DLC file, and even the Online Advertising file for the sake of completion.



5) Start up PES 2011, and it will prompt you immediately to download the patch, so let it happen. A fresh System Data file will be created.



6) Then apply the DLC from Extra Content. Once its installed and applied, exit the game.



7) Copy your option file back to your user account.



8) Start the game back up, and it will recognise your option file as being compatible with the latest DLC, so there won't be any issue. All edited data will be intact.



9) Play the game, and you will notice smoother gameplay, and less rigidity. I'm addicted to it now, its class.



Detta diskuteras här

http://kitanamedia.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=3574&start=280 och folk är sällsynt enade om att det verkligen inte är frågan om någon placeboeffekt.



Testade själv detta idag när jag installerade en option fil med Bundesliga och skillnaden är verkligen märkbar. Har undrat lite de senaste veckorna varför spelet börjat kännas så segt jämfört med vad de gjorde den första veckan, här fick jag mitt svar.



Fy på Konami!

9 Richard:

skriven

Någon som har en lista på från vilka saker man tjänare pengar? De pengarna man använder i affären.