Jag har testat 3DS versionen av PES 2011

Kommentera


I förra veckan när jag fick ett exemplar av PES 2011 3DS hemskickat sprang jag ner och köpte en Nintendo 3DS för att se hur det funkade. Jag fick Rayman 3D på köpet också för bara 100kr.

Spelidén i PES 2011 3D är i huvudsak att du hela tiden skiftar mellan ditt lags spelare i 3D. Det är en häftig effekt de första 20minuterna men sedan så kan man det. Inga direkta överraskningar. Spelet bygger på PS2 versionerna av PES och det känns familjärt. 

När man sedan byter för att köra i gamla vanliga wide vinkeln så är 3D effekten bara jobbig. Det är föresten skönt att man faktiskt kan byta till wide vinkel, något som jag trodde Konami kanske skulle vara dumma och ta bort. Skönt att de inte gjorde det. Man kan inte koppla upp sig till internet och möta andra vilket var en stor besvikelse, för hur stora är egentligen chanserna när det gäller att hitta en PES spelare på Nintendo DS i en liten stad i Sverige, i sitt närområde? De är små, väldigt små.

PES 2011 är ett bra fotbollsspel på 3DS, mycket bättre än det horribla försöket förra gången med PES 6. Spelet får ett medelbetyg trots att menyerna ser ut som skit och trots att man saknar två shoulder buttons som på moderna konsoller.

/Caniggia

P.S - Några intressanter har hört av sig angående bloggen. Filosofen på madrassen och Lazyitis ser kanske ut att kunna uppdatera er i framtiden.