Vad händer med PES Nordic?

Kommentera


Ja man kan fråga sig det! Mitt kontrakt med Konami gick ut den siste Oktober och jag väntar på hur fortsättningen ska se ut. Det är som sagt en Dansk PR kille som har tagit över hela PES-karusellen och PES Nordic:s ansvar vilar alltså på hans axlar. I början av Juni så beslutade Konami att stänga alla sina PES League sajter och kolla dem med ett externt säkerhetsbolag. Detta var på grund av att SONY blivit hackade i April vilket gjorde att PSN låg nere VÄLDIGT länge. Konami ville inte råka ut för samma sak.

Mitt kontrakt med Konami från förra året innehöll inte någon punkt där jag skulle fixa säkerhetsproblem utan min uppgift var endast att serva communityn som dök upp på PES Nordic. PES Nordic var, fram tills att den köptes upp av Konami i Maj 2010, min egenskapade community, med de funktioner som jag ville ha.

Problemet är att Konami inte vill betala mig för att fixa DERAS sajt. De vill inte heller fortsätta kontraktet från förra året utan de vill sänka kontraktsvärdet med ca: 40%, vilket jag såklart inte går med på.

Fansen är viktiga för mig och det är därför jag har startat upp PESLIGAN och kommer investera i funktionerna där istället, men folk måste förstå att ingen jobbar gratis för ett storföretag som Konami, även ifall det betyder att fansen inte får tillgång till något som jag personligen tycker att de skulle haft tillgång till redan nu.

Under Augusti, September och Oktober fixade vi säkerhetsluckorna på KONAMIS PES NORDIC sajt, detta utan någon sorts ersättning. Jag hade hopp om att Konami skulle köra på med det avtal vi hade ännu ett år men så verkar det inte vara och nu måste jag alltså sätta hårt mot hårt.

Under tiden kör vi på med PESLIGAN där säsong två håller på att avslutas.

Mvh Caniggia