1 Rune:

skriven

Anton, du ska ha enorm credd när du orkat färdigställa detta omfattande arbete. Ser mycket intressant ut! Jag har själv knåpat en del med allsvenska lag till PC-versionen och insett vilken tråcklig heltidskrävande sysselsättning det är, vilket tyvärr medfört att jag blivit lat och nästan gett upp. Men att se dina videos här känns väldigt inspirerande och om det nu skulle vara så att det inte går att konvertera din fil från 360 till PC så ska jag åtminstone ta mig i kragen och färdigställa PC-versionen jag själv är halvfärdig med :)

2 Anton Mårtensson:

skriven

Hej Rune! Tackar, ja det har haft sin tid. Men snart är det klart men även över, men då hittar man väl något annat att göra i PES. :) Det började med att man hoppades på mer Allsvenska lag i PES varje år, med nu fick jag nog, det kliade i fingrarna, så jag bestämde mig för att göra min egna Allsvenska liga. Tycker du ska slutföra ditt arbete, kul att känna att man fullföljt något som tagit tid och kraft. Även om det bara är ett tv-spel. Vi är ganska "nördiga" men vi killar har tv-spel och tjejer har sitt smink. Hehe! Må bra Rune! / MVH Anton

3 xerox:

skriven

Jävligt bra jobb Anton, tror du det blir färdigt idag?

4 Anton Mårtensson:

skriven

Hej Xerox! Eftersom jag har ett heltidsjobb, så har jag svårt att hitta tid. Blir ofta lite "editing" innan jag lägger mig. Jag skulle väl tippa 1 vecka till ungefär. Ni får försöka hålla er lugna:)He He. När jag vet så meddelar Caniggia om ett ev. Releasedatum. Må bra så länge!!! Mvh Anton

5 GlejsSWE:

skriven

Intressant.. Jag har just nu en OF installerad från "Mezza Man" som har en blandning lag från hela världen tillsammans med Bundesliga etc.. Undrar om jag tycker Allsvenskan är intressant nog för att byta.. :) Hur har du gjort med statsen på alla spelare? Är de Allsvenska lagen balanserade gentemot de officiella lagen/ligorna? Man vill ju inte se simulerade matchresultat i Master League där Gefle spöar Atletico Madrid exempelvis. Sedan undrar jag vilken OF du använt som "bas"?

6 Anton Mårtensson:

skriven

Hej GlejsSwe! Jag har gjort Allsvenskan under D2 League, jag har inte lagt någon större kraft på stats, eftersom jag känner att det upp till var och en, en spelare som kanske du tycker är väldigt bra, kanske någon annan tycker är extremt värdelös. Men efter¨som lagen jag editerat är från D2, är dom lagen inte lika bra som i alla anda ligor, eftersom det ska vara en "andra division" i ML. Jag har fortsatt på en optionfile som heter: "Pes 2011 Ultra-di International Of v.0.1 by wali" Där jag tyckte han gjort väldigt snygga kits på Premier League-lagen och vissa landslag. Sedan har jag ändrat mycket som var mindre bra med hans OF, har in princip bytt ut alla märken och logos. Sedan har jag tagit bort allla extra lag han hade. Ja du kan se själv, när länken kommer.:) Jag har även gjort baskopior av spelare som kommer tas bort av KONAMI efter updateringar (Babel till Hoffenheim, Alaba till Hoffenheim etc.), eftersom vissa spelare blivit köpta av lag från ligor som inte PES har med i spelet. Sedan kan du ifall du vill, spela med Allsvenskan i Master League, du bytar bara plats på Allsvenskan & Bundesliga. Finns en funktion till det i ditt Edit Mode, jag är själv inte något större fan av Master League, jag har hellre fler ligor. Därför struntar jag i att där isf kommer upp allsvenska lag från "Andra divisionen". Jag tänker såhär, jag gör den här optionfilen utan djupare jobb i Stats till spelare, sen får ni alla bestämma hur ni vill ha just era Allsvenska spelare.:) Jag hoppas iallafall att det kommer smaka. Må bra!! Mvh Anton

7 GlejsSWE:

skriven

Okej, tack så mycket för info Anton :) Förresten adda gamertag GlejsSWE om du vill! Alltid kul med folk som uppskattar PES på sin vännerlista..

8 plaoid:

skriven

Verkar väldigt bra Anton). Men om man byter allsvenskan mot Tyska ligan i master league måste man då andra statsen på de allsvenska spelarna? Sen Kommer man kunna ladda ner endast allsvenskan?

9 habib:

skriven

Tjena!!

Jag har daymos option file med premiership på d2 platsen, finns det någon chans att man kan kombinera den OF med din? så att Allsvenskan kommer på pes league platsen?

10 Anton Mårtensson:

skriven

Plaoid: Tack så mycket. Nej,nej, du bytar plats på lagen bara, prova själv i edit mode, där du redigerar ligor. Inget kommer förändras i lagen. Man kommer inte kunna ladda ner endast Allsvenskan, det mycket mer komplicerat i XBOX 360 att hantera filer. Mvh Anton

Habib: Hej! Tyvärr habib, jag kan inte göra något åt det. Det får du isf försöka lösa när du har fått min optionfile. Sök på olika forum. Men jag tror inte det är möjligt, tyvärr. Må bra! Mvh Anton

11 Måns L:

skriven

Tjare alihopa! ser väldigt häftigt ut! upptäckte nyligen en annan blogg, och en video med en kommande allsvenska till pes 2011, vet dock inte om det är samma som Antons.



http://www.youtube.com/watch?v=MEFEnRZ11pA

http://allsvenskanoptionfil.blogg.se/

12 Simon:

skriven

Hej Anton, det ser jättebra ut!

Kommer patchen ut till PC i framtiden tror du?

13 GlejsSWE:

skriven

Anton, har du någon gamertag att dela med dig av? :)

14 Anton Mårtensson:

skriven

Jag håller på att kolla upp hur man konverterar från Xbox 360 till PC men kan inget lova, kan även meddela att optionfilen snart är helt klar bara finjusteringar kvar. Kommer bli klar någon dag i kommande vecka! Må bra / mvh Anton

15 GlejsSWE:

skriven

Tummen upp, riktigt bra gjort! Hoppas ni som tankar hem läser detta, för om ni för över filen "option.bin" till era konsoller så kommer ni tappa all statistik, allt ni köpt i pes-shopen och alla inställningar (tror jag). Så radera den! Kan även vara bra att ta bort filerna LC01.bin och BL01.bin + BL02.bin då dessa är Antons egna sparade turneringar/Be a Legend. :)

16 Anton Mårtensson:

skriven

Hej Alla!

Har fixat problemet nu som Glenn aka GlejsSWE nämner. Tack Glenn!:)



Finns en ny video på min youtubekanal med länk och info:



Video:

http://www.youtube.com/watch?v=sv6kb0J7-AE



Länk:

http://hotfile.com/dl/106030963/39a542f/Allsvenskan_2011_OPTIONFILE_by_Anton_Mrtensson.rar.html



MÅ BRA ALLA!



Mvh/ Anton

17 Pool:

skriven

Tja, grymt jobbat, har en fråga, när jag fört över allt så märkte jag att det saknades emblem för dom flesta allsvenska klubbarna + att tröjorna inte va riktiga i varken allsvenskan eller i bundesliga, har jag gjort nåt fel eller är filen inte klar än?

MVH\Pool

18 Anton Mårtensson:

skriven

Hej Pool! Du måste nog göra ngt fel vid överföring av filer, på youtube finns videos fråne som heter Daymon hur man överför optionfiles korrekt. För Optionfilen är klar, doch har bara HIF, MFF , IFK Göterborg och AIK riktiga Emblems, dom andra har en sverigeflagga som emblem eftersom man bara kan spara upp till ett viss antal på spelet. Men alla lag har iaf sina emblems på tröjorna!Mvh Anton

19 Pool:

skriven

Tja, Har prövat att följa daymos installations guide, men på nått sett så vägrar spelet att ladda alla filer efter arenafilerna...nån som har nått förslag om vad som kan vara fel?

20 Pool:

skriven

tja, har följt daymos installations guide men av nån anledning så vägrar spelet ladda alla filer efter arena filerna, alltså premier är rätt och tror hela bundesliga är rätt, men inga tröjor i allsvenskan plus nått/några lag i spanska ligan, är det nån som vet vad som är fel?

21 GlejsSWE:

skriven

Pool, får du något felmeddelande när du för över filerna från ditt USB-minne till Xboxens hårddisk menar du? Vissa filer som vägrar att låta sig kopieras/flyttas? Hur stort är USB-minnet? Kontrollera om alla filerna ligger på Xboxens hårddisk efter att du kopierat/flyttat dem. Mina problem löste sig när jag bytte USB från ett 1 gb till ett minne på 16 gb.

22 Pool:

skriven

nja, asså jag kör egentligen med en Xport-360 när jag för över filerna, men har även testat att föra över med ett usb, alla filer kommer in på hårdsisken det har jag kollat i system settings, men av någon anledning så laddar den inte upp dom allsvenska tröjorna, får försöka labba lite till, måste ju göra nått fel nånstans. tack för svar ändå.

23 Anton Mårtensson:

skriven

Hej Pool!

En fråga, kopierar du över optionfilen till ditt Xbox 360's hårddisk eller du läser den igenom ditt usb-minne? Du kan INTE läsa optionfilen igenom ditt usb, då blir det fel och spelet kan inte läsa alla filer. Jag gjorde också detta fel förr.

Och när jag har laddat in optionfiler på min hårddisk förr, så ibland har vissa dräktlogos inte laddats ordentligt in (gäller även emblems/logos), då går du in och trycker "Ladda" på bröstlogga under Edit Mode (LAG) eller ladda emblem (LAG), bara att leta igenom. Alla bröstlogos för Allsvenskan finns mellan nummer 260-290.



Mvh Anton