1 FamousRuler:

skriven

jag vet inte, jag gillar inte animationerna. Ser ut som spelarna flyter på gräset, typ glider. nää

ser inte bra ut tycker jag.

2 Yens:

skriven

Nån som har info om release i Sverige? Hela Europa utom England (14/10) verkar få det den 30/9. Förra året fick vi det väl samtidigt som England?

3 Rune:

skriven

Yens, jag har för mig vi rent av fick spelet nån vecka före England i fjol?



Angående videon så tycker jag det åtminstone är bra att de verkar snabbat upp reaktionstiden. De dragningarna som utgick från stillastående läge i PES2011 (exempelvis L-finten) tog ju alldeles för lång tid att genomföra. Kändes ungefär som trafikens motsvarighet att behöva stanna helt vid stoppskylt för att köra vidare. L-finten borde gå att utföra även om man inte hunnit stanna till 100% stillastående.

4 Rune:

skriven

Famusruler, ja den rödtröjade spelarens glid istället för fotarbete vid 0:55-056, det ser ju inget vidare ut. Å andra sidan är det inte sämre än vanligt, men PES ligger helt klart fortfarande efter FIFA när det gäller den biten med trovärdiga animationer.

5 Yens:

skriven

Verkar som det är den 14/10 som gäller, någon som vet en rimlig förklaring till varför ett spel utkommer med två veckors mellanrum inom Europa? Vad är förklaringen?



6 GlejsSWE:

skriven

Jag tror det blir riktigt bra. Som försvarare kommer man förhoppningsvis behöva vara väldigt aktsam och följa med bollföraren och verkligen invänta rätt läge att lägga in en tackling. Spelar man med wide cam så lär det inte synas mycket om spelarna "glider" lite som i dessa närbilder. Hoppas verkligen allt klaffar i år!

7 Tony:

skriven

Det är väll inte hela världen att han glider lite, hellre det än stela hårda förutsägbara fifa =D inget ni kommer kunna se när ni väl spelar endå ;)Det va väll någon version där spelarna "teleportera" sig själva,typ 2009 haha.

Där går min gränns

8 Rune:

skriven

Jag tycker ändå det är lite märkligt att glidet fortfarande lever kvar, även om det är en smådetalj som bara syns på nära håll. Det borde gå för programmerarna att fästa foten mot underlaget och använda enkel ragdollfysik från foten upp till ljumsken som sedan övergår till vanlig animation så fort foten lämnar marken. Det skulle ge ett naturligt frånskjut i steget.



Sedan skulle jag inte ha nåt emot om man kunde fixa flygande grästovor och rejälare vattenstänk i samband med skott, glittacklingar osv. Det är smådetaljer som ändå gör stor effekt.