Knuckleballtekniken förklaras

Kommentera
I PES finns det något som heter Knuckleball shot. Eller ja det kallas så efter engelsk fotbollsterm. På svenska skulle det väl kallas ihoppressat skott eller något liknande. I PES 2011 gick det att skjuta dessa skott men tyvärr är de inte lika förödande som i PES 2012.

Får du till ett sådant med Ronaldo, även ifall du siktar mitt i mål så är det oftast mål. 90%.

Hur man gör: Tekniken bakom är att ladda mätaren så att du känner att den kommer att gå mitt på målvakt. Kanske med lite tryckande framåt på kontrollen så att det blir ännu hårdare och sen släppa knappen men trycka precis när, eller precis efter skottet går iväg. Bollen får en vobbeleffekt och målvakten sprattlar till.

Otroligt jobbigt att släppa in ett sådant mål och förlora på det. Om ni kommer ihåg hur Zlatan sköt ett skott i Barcelona på ren kraft. Det här är inte samma sak. I den här videon ser ni en kille som kopierar Ronaldos teknik en massa gånger.




och... i den här videon visas olika frisparkar upp från Maremas. I slutet beskriver han hur man skjuter en knuckleboll. 




Så ligger ni under och känner att det kan vara läge att chansa på ett "fulmål" så är det bara att testa det här. Jag har påmint Konami om det här men jag antar att det inte är tillräckligt många som upptäckt detta irriterande spelmoment ännu. Med denna lilla guide hoppas jag på att jämna ut oddsen mellan pro's och non-pro's. Game on.

Alla medel är tillåtna.