Mina intryck av PES 2013 demo 2

3 kommentarer


Det har väl inte undgått någon att demo 2 av PES har släppts i dagarna till PSN och Xbox LIVE. Har bara spelat två matcher och dessa var mot datorn. Här är mina tankar om det:


- Through balls från datorn är aldrig eller mycket sällan fel.
- Spelet är snabbare men passningarna långsammare.
- Det känns som bollen väger mer och att tillslaget känns bättre.
- Man går fortfarande igenom spelare. Detta tänker man inte på när man spelar, men när man ser repriserna kan man tänka, men jag var ju där, det där ser overkligt ut.
- Inläggen är sjukt mycket snyggare
- Mer animationer hos målvakterna.
- Som det såg ut i demon kan man inte möta Copa Libertadores lag med Europeiska lag. Kanske går det att möta de Brasilianska lagen i fullversionen för att de är en hel liga. Att ha en massa lag för andra året i rad och inte kunna spela dem mot varandra är en besvikelse för mig.
- En vanlig spelare kan inte utföra vissa trick längre utan måste ha vissa skills för det. Detta tror jag banar väg för ett mer individualiserat spel där alla spelare i databasen blir än mer unika och det är riktigt skoj.

Mina tankar om fullversionen som redan är klar i nuläget: Jag hoppas Konami väntar på att signa upp fler licensierade klubbar som tagit sig till Champions League och Europa Leagues gruppspel. Det hade varit kul att se både HIF och AIK i spelet.

Spelet ser ut att bli ännu bättre än i fjol, men det verkar till viss del lida av samma problem också, speciellt när det gäller spelarbyte. Jag hoppas Konami gör det svårt för de som försöker exploatera spelets svagheter och ständigt försöker främja ett varierat spel, det tjänar vi fans på i slutändan.
 
1 Emil:

skriven

När släpps det?

2 Robin:

skriven

Det ska gå att spela mot Brasilianska lag.

"Quick points:

The Brazilian league is in, and you can play against other teams in the game."

Från Adam på WENB.

3 Caniggia:

skriven

Fan vad najs. Spelet släpps mellan 20-27:e September.