Lazyitis - framtidsnamnet i PES LEAGUE Norden

Kommentera

Det blev tillsist Raoul "Lazyitis" Söderlund som tog över ansvaret för PES LEAGUE när undertecknad valde att avstå på grund ekonomiska restriktioner. "Lazy" som han också kallas efter låt nr 10. på bandet Happy Days skiva "Bummed", har haft en lite djupare inblick i PES League enda sedan jag själv träffade honom för första gången när jag landsteg i Helsinki i April 2009.


En genomtrevlig kille som verkligen brinner för PES och som man kan diskutera spelets detaljer med mitt i natten på fyllan. Kan man inte hitta något samtalsämne för stunden med Lazy, ja då snackar man bara PES och så har man direkt mängder att diskutera. Lazy har förutom att dirigerat den Finska communityn i rätt riktning en hel del erfarenhet från turneringar med goda resultat. Ingen vinst ännu (och det lär det väl inte bli nu på ett tag heller), men dock flertalet andraplaceringar. Man kan kalla honom Finlands motsvarighet till svenske Sam innan 2010.

Med Lazyitis får Konami en passionerad själ som är ute efter att göra allt så bra som möjligt med väldigt små medel. Han börjar inte riktigt från ruta ett, snarare ruta 1½ eftersom han redan från början har en budget. I det här stadiet gör han Konami och Nordic Game Supply en tjänst och hoppas på att de ska gilla det han gör. Jag har varit där så jag vet hur det är. Lazy kommer att göra ett bra jobb och jag hoppas verkligen att Jens Hvass och Konami Tyskland fattar hur viktigt det är med eldsjälar för PES här uppe. De har faktiskt inte råd att förlora ett enda troget PES-fan i Norden i dessa tider.

Med det sagt önskar jag officiellt Lazyitis lycka till med PES LEAGUE. Den första turneringen, i jakten på en PES-VM biljett körs igång nu på torsdag den 17:e. Ni kan anmäla er här. Gilla även den nystartade och officiella PES League Nordic sidan på FB.

/Caniggia