Hur viktig är CPU:ns intelligens på planen för er?

7 kommentarer
Bilden är tagen från Steven Spielbergs film A.I baserad på Stanley Kubricks manus.

På WENB kom igår de första inläggen om det färdiga spelet. Folk verkar generellt sett vara mycket nöjda med spelet på plan medan andra är missnöjda med att League & Community mode försvunnit (kanske dyker upp i någon av de patcher vi nämnt i förra inlägget?). I morse lade jag märke till ett inlägg som beskrev hur CPU:n/Datorn/Din motståndare agerar när du spelar ensam. 

"One thing that has me so pissed off is the stupid cpu cheating in the higher levels. I have noticed some really cheap goals already. Like example, you are winning, 89 min, cpu gets a shot, your keeper stops it, you have 2 players standing by the ball, you mash the clear button and they look at the ball like they are retarded, Cpu comes in and scores." ... "The scripting is so very obvious, its not even funny. BTW, i play on superstar. I tried playing on professional. It was fun but i just keep winning." (ShadowBot)

och detta var mitt svar på detta inlägg.

"Hard to argue against. The AI always has its flaws and the more you play against the computer you will notice it. The real challenge of course comes against your mates. For me playing against the AI is just a temporary solution until I can challenge a real person. That said I think we will have to live with the fact that either the computer is better than us or we are better than it." (Caniggia)

http://kitanamedia.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=10588&p=312415#p312415

Vad tycker ni om A.I:n? Har man spelat schack mot en dator så förstår man ju att antingen lurar datorn en eller så lurar man datorn. I PES ska balansen vara jämn och inte heller för lätt eller för svår. Balansen kommer antagligen alltid att vara till människans fördel. Vad tror ni?

 
1 coach pep:

skriven

Om man gillar att spela offline är den givetvis väldigt viktig. Jag spelar personligen mer mot datorn än mot mänskliga motståndare och att Konami inte utvecklat AIn längre än såhär år 2013 är sorgligt.

2 Linus:

skriven

Får hem spelet idag. Trots besvikelsen över slopade league mode och ML ska jag i sann naiv PES-fantast-anda ge spelet en chans. Är spelupplevelsen tillräckligt tillfredställande blir det en keeper, men just nu lutar det åt att jag bytar in det mot F1 2012 imorgon..

3 Robin:

skriven

Från Twitter:

Jon Murphy ‏@JonMurphy_PES
#PES2013 Dear PES fans. I'm waiting to hear back from the team in Japan re League Mode. I've made feelings very clear
från Hounslow, London

Är ganska säker på att det kommer läggas in igen via DLC eller liknande.

4 matte:

skriven

alltså orka att posten har cpat o inte skickat mig spelet idag ......

orka vänta till måndag ;P

5 Emil:

skriven

Matte,
Samma här. Hade hoppats få det igår, men det blir till att köpa det i affär och returnera spelet med posten.

6 Linus:

skriven

Har nött spelet i några timmar nu, mest träningsmatcher i brist på annat, och på planen har de verkligen lyckats i år. Kan inte minnas senast jag kände sådan genuin glädje över att spela ett fotbollsspel.
Tyvärr, och det låter jättetöntigt, kan jag inte glädjas så länge league mode inte finns med. Master League gjorde mig illamående så fort jag gick in i det och jag och vännerna har alltid kört ligor under helgerna med varsitt lag och haft så jävla roligt åt det. Jag är inte så mycket för onlinespel utan är kvar i det sociala med att spela med vänner. Därför hoppas jag verkligen att Konami lägger in ligor som DLC, för så bra som spelet är i år, att inte få uppleva det i ett leaguemode tillsammans med vänner, gör mig på allvar deprimerad.
Dessutom är ju BLES-koderna ett minne blott som gör att vi kommer kunna ta del av Winningelevenblogs grymma option file. Allt talar för ett bra Konamiår, så länge de inte sviker oss i det här.
Kom igen nu Konami! Ta tag i det! Annars är det tyvärr sista gången jag lägger en krona på era spel.

7 Linus:

skriven

Och just det: Ironiskt nog är till och med musiken bra i år.