Sverige startar med Berg på topp - 9 dagar kvar till release.

Kommentera
 
Ikväll startar Marcus Berg på topp för Sverige. Det är den största skrällen för mig i dagens startelva. Zlatan har alltid varit given i Hamréns startelva så det skulle vara en större skräll om han inte var med. För mig är den största överaskningen att backlinjen fortfarande består av Antonsson, Granqvist och Bengtsson. Granqvist har varit relativt jämn men för mig är han fortfarande inte ett naturligt val utifrån de mittbackar vi faktiskt har tillgängliga, han är förste backup, inget mer. Backlinjen borde bestå av M.Ohlsson, Milosevic, Jansson och Lustig. (Tinnerholm/Helander/Nilsson Lindelöf som backups)
 
Nej, jag är orolig. Matchen mot Ryssland var skit fram tills att Marcus Berg kom in och när Kiese Thelin sedan fick 10 min hade vi vår bästa press. Den första halvleken var fattig på svenskt spel och efter målet som Ryssland gjorde kändes det som vi gick för 1p med en taktik som var att vi faktiskt skulle sätta kvitteringen med 10 min kvar. Kass.
 
Jag hoppas på kvalificering men chanserna att vinna OS nästa år är större än att vi går vidare från gruppen i EM. I detta nu ser jag mer fram i mot OS i fotboll än EM.
 
Och föresten Guidetti måste va med vid nästa samling. Tjänstefel annars.
 
Idag släpptes FIFA 16 demon. Ska se ifall den har något att sätta i mot vs PES.