Efter bara en några timmar online med PS2 versionen...

14 kommentarer

Efter tre timmar online igårkväll kan jag säga så här. Det här är det bästa onlineläget i ett sportsspel som någonsin skapats. Nu vet jag inte hur det kommer att bli i framtiden men grejen är den att det redan finns ett antal 1000 registrerade användare. Spelet är fantastiskt online. Lagget var borta i alla matcher jag spelade. Fördröjningarna var i alla fall minimala. Varenda gång som det blir inkast, inspark, hörna, frispark eller någon annan sorts avblåsning så har Konami lagt in en funktion som gör att uppkopplingen bearbetas. Det är inget som är irriterande heller. Det går så snabbt att man inte bryr sig och man kan spela på direkten.

Det riktigt roliga och det som kommer göra spelet till ett av de bästa släppen någonsin för de som gillar fotboll är möjligheterna att arrangera turneringar och ligor online. Man kan skapa grupper av vänner/klaner och sedan utmana andra spelare på det sättet. Upp till åtta spelare kan mötas online i samma match och dessutom kan en person som t.ex. är spelledare för en liga eller liknande följa en match under tiden den spelas.UNDERBART!

Det är just nu tidig morgon och ni som gillar onlinespel och har en PS2, ta er online. Upplevelsen är det bästa Konami levererat, det är dedikerat hårt arbete som pågått med onlineversionen under det senaste året.

Det här är början på något riktigt stort men framförallt, början på en tid (ungefär till Oktober nästa år) där man inte behöver längta, för resultatet är så nära perfektion man kan komma.

Jag kan inte se objektivt just nu... jag är överväldigad av det jag såg online igår. Någon, var snäll och nyp mig.

27/10 Edit: - Man kan bara spela upp till fyra spelare. Dock så kan din medspelare sitta vid en helt annan PS2/Dator.

 
1 donthomasso66:

skriven

Jag kan väl bara instämma dom få matcher jag spelade ... en stötte jag på med lagg i dom andra var helt klart mycket bättre än pro evo 5 ... så det här blir jävligt roligt =)

2 Michael:

skriven

Herregud vad härligt det låter! Förhoppningsvis kan jag köpa spelet i veckan.

3 niggepeh:

skriven

Sämsta onlineläget någonsin: PES 6 Xbox Live.

Vet inte vem jag ska ge mig på. Microsoft eller Konami. Men någon måste få skulden för att ha förstört världens bästa spel..

4 apanola:

skriven

Har dom fixat "connection to server lost" skiten till det här spelet? Hände väldigt ofta för mig i 5an?

Sitter o försöker logga in i sexan just nu och får bara "connection to server lost" och hoppas verkligen bara att det är nu det ska jävlas annars har man ju ingen lust att lira online

5 Leo:

skriven

Någon verkar ha nypt dig, Caniggia. Så hårt att hela onlineläget raserat. ;)

6 Caniggia:

skriven

*vaknar* Haha det e sant =) men det blir kanon när det väl funkar =)

7 Dr. Lassie:

skriven

Shit! Är alla här ironiska, eller? För mej funkade det åt HELVETE I ALLA MATCHER jämte mot i 5:an. Var tvungen att avbryta fem av sex matcher pga lagg, och den sista avbröt jag för att min kontroll fuckade sej. Tänker testa och se om det är någon skillnad i morgon, men om det inte är det så blir jag jääävligt besviken.

8 apanola:

skriven

Dr. Lassie: Kör du ps2 eller 360?

Jag kör på ps2 och det funkar nästan aldrig
Ps2 servrarna är urrusla. mycket tråkigt då man hade hoppats på ett bättre onlineläge den här gången

9 Funghi:

skriven

Apanola >

Precis! Det funkar aldrig för mig heller. Fan va arg man blir. Spelat typ 2 matcher helt utan lagg på 5 dagar. SURT!

10 Rigio:

skriven

Vet någon vart man kan köpa en Max Drive i Stockholms området?

11 Nebo:

skriven

Du kan få köpa min, Rigio. Behöver inte använda min längre eftersom PES6 är ett jävla skitspel. Fan vad besviken man är på Konami.

12 Rigio:

skriven

Nebo:
Hur mycket hade du tänkt dig?

Beklagar att du inte gillade PES ;P

13 lusse:

skriven

Som jag kommenterade på den andra artikeln, fördröjningslagget verkar vara helt borta. Jag har inga slowmotion stunder vid fasta situationer eller knappfördröjning. Bara jag som har flyt? eller har fler känt att det blivit mycket bättre?

Sen har jag en fråga, har ps2 versionen stöd för onlineligor?? Kan man vara spectator vid matcher??

14 Caniggia:

skriven

Man kan spela en sorts turnering där man spelar 5 eller 10st matcher a la 5 min och där rankas man i en liga. Ligorna arrangeras av Konami.

Man kan titta på när andra spelar sina matcher.