Art Director Toru Nagai at PES Productions

Hej. Hatsumi här igen. Ni får ursäkta eftersom det var ett tag sedan teamet bloggade. Vi har fokuserat så hårt på utvecklingen. Vi kommer att blogga mer kontinuerligt från och med nu.

Idag skulle jag vilja berätta om onlinespelandet i PES 2010. Jag är verkligen medveten om hur viktigt onlinespelandet är för fansen och vi vet att vi måste få rätt på det det här året.

Vi har noggrant studerat olika tekniska lösningar för kunna lösa den feedback vi fick i PES 2008 och PES 2009. Det har varit en lång process och det har funnits många, många aspekter att tänka på.

I varje fall så vill jag berätta här och nu, att vi har lyckats lösa lagg och teleportproblemen från förut och inte bara det, vi har helt och hållet gjort om hela onlinesystemet! Jag vet att folk vill se bevis på detta men jag är 100 % säker på mina förutsägelser.

Att försöka berätta allt i detalj skulle bli alldeles för komplicerat (och tråkigt!), men enkelt sagt så har vi tagit och förbättrat en version av systemet vi använde i PES 6 samtidigt som vi tittat på problemen i PES 2008 och PES 2009, denna version garanterar en givande spelkontroll samtidigt som där inte finns några lagg- och teleportproblem. Vi är verkligen inspirerade av resultatet.

Förutom det förbättrade systemet så kommer vi att lägga till en funktion där man kan spela i olika turneringar mot folk från hela Europa och en annan funktion där man kan använda olika valmöjligheter när man möter sina tillagda vänner.

Forsätt titta in. Mer info kommer så snart vi kan!

Naoya Hatsumi njuter av att berätta om hur online kommer att fungera i år...
Nayoa Hatsumi - Producent av PES 2010


TIDIGARE KONAMIBLOGGAR

8/6 - Jon Murphy - Rörelser och känslor i Barcelona
20/5 - Toru Nagai - Grafiken i PES 2009
14/5 - Jon Murphy - Första gången jag provar PES 2010!
29/4 - Murphy & Hatsumi - Första blogginlägget från PES utvecklingsteam/PES Kick off

Omarbetning av onlinespelandet för PES 2010

PES 2010 11 kommentarer
Art Director Toru Nagai at PES Productions

Hej. Hatsumi här igen. Ni får ursäkta eftersom det var ett tag sedan teamet bloggade. Vi har fokuserat så hårt på utvecklingen. Vi kommer att blogga mer kontinuerligt från och med nu.

Idag skulle jag vilja berätta om onlinespelandet i PES 2010. Jag är verkligen medveten om hur viktigt onlinespelandet är för fansen och vi vet att vi måste få rätt på det det här året.

Vi har noggrant studerat olika tekniska lösningar för kunna lösa den feedback vi fick i PES 2008 och PES 2009. Det har varit en lång process och det har funnits många, många aspekter att tänka på.

I varje fall så vill jag berätta här och nu, att vi har lyckats lösa lagg och teleportproblemen från förut och inte bara det, vi har helt och hållet gjort om hela onlinesystemet! Jag vet att folk vill se bevis på detta men jag är 100 % säker på mina förutsägelser.

Att försöka berätta allt i detalj skulle bli alldeles för komplicerat (och tråkigt!), men enkelt sagt så har vi tagit och förbättrat en version av systemet vi använde i PES 6 samtidigt som vi tittat på problemen i PES 2008 och PES 2009, denna version garanterar en givande spelkontroll samtidigt som där inte finns några lagg- och teleportproblem. Vi är verkligen inspirerade av resultatet.

Förutom det förbättrade systemet så kommer vi att lägga till en funktion där man kan spela i olika turneringar mot folk från hela Europa och en annan funktion där man kan använda olika valmöjligheter när man möter sina tillagda vänner.

Forsätt titta in. Mer info kommer så snart vi kan!

Naoya Hatsumi njuter av att berätta om hur online kommer att fungera i år...
Nayoa Hatsumi - Producent av PES 2010


TIDIGARE KONAMIBLOGGAR

8/6 - Jon Murphy - Rörelser och känslor i Barcelona
20/5 - Toru Nagai - Grafiken i PES 2009
14/5 - Jon Murphy - Första gången jag provar PES 2010!
29/4 - Murphy & Hatsumi - Första blogginlägget från PES utvecklingsteam/PES Kick off