Det är då alla som säger något är pessimister, det är då man pekar på småsaker, det är då man ger en dålig helhetsbild av hur det egentligen är.

Handen rör sig sakta mot pannan....
Bam... där slår den i...
Vi är alla ja-sägare tills att det går upp för oss att inget någonsin är helt perfekt och att även i det mest perfekta yttre finns det ett komplicerat inre. 

Det jag har sett av PES 2014 är mycket hög klass.
Det lägre tempot, fysiken, atmosfären, animationerna som snyggt spinner in i varandra. 
 
Adam har lovat att felpass också slås på autopassnivåerna, till vilken grad i jämförelse med manuellt lär vi få se sinom tid.
 
Du kan ha kameran där du vill, förhoppningsvis oavsett om du spelar offline eller online.
 
Jag förväntar mig att kunna spela ett defensivt spel hela matchen med ett sämre lag, det klassiska svensk-tyska "bygga från backlinjen" lagbygget och därmed att kunna ha en försvarslinje som ligger vid straffområdesgränsen hela tiden. Får jag det?
 
Det jag la märke till i den första gameplay-videon var att producenten Kei Masuda spelade med passningarna inställda på helt manuellt. Orsaken? Antagligen att det är för att han utvecklat spelkonceptet och känner sig trygg i att spela det på det viset. Om vi går mot fler felpass så borde det finnas en stor del PES-fans där ute som vant sig vid att allt går fram och att saker är på ett visst sätt. Kan de anpassa sig efter fler misstag? Förhoppningsvis vägs detta upp av att gamla fans av serien kommer tillbaka och nya tillkommer som lämnar FIFA.

Den japanska tillverkarens styrka har alltid legat i att de lyckats återskapa stjärnstatusen hos individuella spelare och får det att kännas som att man kan vara dem när man spelar med dem. Från det svajande hårbandet i vinden hos Caniggia till Roberto Carlos bananskruvade frisparkar och Messis unvikande löpstil.
 
Det är dags att addera till denna arsenal av egenskaper med en ny fysikdel i PES. Hur reagerar spelet när tunne 70kg spelaren springer in i 100kg Zlatan? För mig är det jätteintressant. Jag vill kunna trycka bort min motståndare från bollen med en skuldertackling.
 
Jag hade förväntat mig ett mer övergående spel från de första videorna av PES 2014 och ja, jag var besviken över att det fortfarande känns stelt efter varje avblåsning och att alla spelare är på låsta positioner. Men det positiva överväger det negativa. Det finns continous play om bollen är nära vid inkast, det finns antagligen snabbare passningar om detsamma händer vid ruffar. Jag vill ha ett högre tempo - speciellt om ens lag ligger under. Jag vill att gula kort delas ut även om domaren låter spelet fortsätta i en längre period. Som det är nu så glömmer han det efter en stund.
 
Jag är en kritiker och hymlar inte med det. Jag har åsikter, positiva som negativa. 
Jag ser allt det bra och de goda intentionerna och jag hoppas att det här blir ett riktigt bra PES-år.

/Caniggia

I videon nedan kan ni se hur continous play fungerar på inkasten.

http://www.youtube.com/watch?v=9TXK1ATi5ZA&feature=player_detailpage#t=560s

När något är bra så försvinner all kritik helt plötsligt...

PES 2014 8 kommentarer
 
Det är då alla som säger något är pessimister, det är då man pekar på småsaker, det är då man ger en dålig helhetsbild av hur det egentligen är.

Handen rör sig sakta mot pannan....
Bam... där slår den i...
Vi är alla ja-sägare tills att det går upp för oss att inget någonsin är helt perfekt och att även i det mest perfekta yttre finns det ett komplicerat inre. 

Det jag har sett av PES 2014 är mycket hög klass.
Det lägre tempot, fysiken, atmosfären, animationerna som snyggt spinner in i varandra. 
 
Adam har lovat att felpass också slås på autopassnivåerna, till vilken grad i jämförelse med manuellt lär vi få se sinom tid.
 
Du kan ha kameran där du vill, förhoppningsvis oavsett om du spelar offline eller online.
 
Jag förväntar mig att kunna spela ett defensivt spel hela matchen med ett sämre lag, det klassiska svensk-tyska "bygga från backlinjen" lagbygget och därmed att kunna ha en försvarslinje som ligger vid straffområdesgränsen hela tiden. Får jag det?
 
Det jag la märke till i den första gameplay-videon var att producenten Kei Masuda spelade med passningarna inställda på helt manuellt. Orsaken? Antagligen att det är för att han utvecklat spelkonceptet och känner sig trygg i att spela det på det viset. Om vi går mot fler felpass så borde det finnas en stor del PES-fans där ute som vant sig vid att allt går fram och att saker är på ett visst sätt. Kan de anpassa sig efter fler misstag? Förhoppningsvis vägs detta upp av att gamla fans av serien kommer tillbaka och nya tillkommer som lämnar FIFA.

Den japanska tillverkarens styrka har alltid legat i att de lyckats återskapa stjärnstatusen hos individuella spelare och får det att kännas som att man kan vara dem när man spelar med dem. Från det svajande hårbandet i vinden hos Caniggia till Roberto Carlos bananskruvade frisparkar och Messis unvikande löpstil.
 
Det är dags att addera till denna arsenal av egenskaper med en ny fysikdel i PES. Hur reagerar spelet när tunne 70kg spelaren springer in i 100kg Zlatan? För mig är det jätteintressant. Jag vill kunna trycka bort min motståndare från bollen med en skuldertackling.
 
Jag hade förväntat mig ett mer övergående spel från de första videorna av PES 2014 och ja, jag var besviken över att det fortfarande känns stelt efter varje avblåsning och att alla spelare är på låsta positioner. Men det positiva överväger det negativa. Det finns continous play om bollen är nära vid inkast, det finns antagligen snabbare passningar om detsamma händer vid ruffar. Jag vill ha ett högre tempo - speciellt om ens lag ligger under. Jag vill att gula kort delas ut även om domaren låter spelet fortsätta i en längre period. Som det är nu så glömmer han det efter en stund.
 
Jag är en kritiker och hymlar inte med det. Jag har åsikter, positiva som negativa. 
Jag ser allt det bra och de goda intentionerna och jag hoppas att det här blir ett riktigt bra PES-år.

/Caniggia

I videon nedan kan ni se hur continous play fungerar på inkasten.

http://www.youtube.com/watch?v=9TXK1ATi5ZA&feature=player_detailpage#t=560s