Intressant motivering till PES 2008 vinst som bästa PS3 spel på GC

5 kommentarer
PES2008
In the PS3 category: Pro Evolution Soccer 2008 (Konami Digital Entertainment GmbH)

Jury: "Football is coming home: the best current football game celebrates its PS3 premiere with diving, wall building and complete online support - including leagues and rankings."
En liten anmärkning bara. Filmandet har jag sett. Flyttandet av muren har jag inte sett. Online är en hemlighet för alla tills spelet snurrar i PS2/3/360/PC. Men det där med onlineligor låter ju gott som hallon och glass.
En annan grej som folk har skrivit om var att det inte blir svart skärm när det blir frisparkar. På demon i Leipzig blev det visst svart. Jag hoppas att det blir så att de tas bort och ersätts av snabb boll på plats så att man verkligen kan börja kontra ordentligt.

29/8 edit: Jag har nu sett de snabba frisparkarna. Det ser bra ut. Spelaren trillar omkull men är snabbt uppe och slår en snabb frispark.
De svarta skärmarna är trots allt kvar i spelet vid vanliga frisparkar, inkast, hörnor och insparkar. Man kan inte kontra ordentligt om det finns svarta skärmar som förändrar spelarnas positioner. En lösning är bollkallar och animationer där spelarna hämtar boll. Jag vill ha continous play all the way. Om man kunde ha det på SNES och N64 varför kan man inte ha det dagens maskiner som är så väldigt mycket bättre?
 
1 Don-T:

skriven

Halloj mannen o välkommen hem igen "Postat av: Gustav
Jag tror de kommer vara identiska (PC/360/PS3) just för att man ska kunna spela mot varandra online." innebär det här vad jag hoppas? att det kommer o vara kompabilitet mellan formaten ? är det nåt du kan bekräfta

2 Caniggia:

skriven

Nej jag kan inte bekfräfta att det blir så. Men jag hoppas. Kul att höra av dig =) Jag sitter och pillar med två allsvenska lag. Blir väl klara någon gång innan söndag! =D

3 Don-T:

skriven

Okej antar det är kalmar du fixar med så då är du snart klart det blir 100 i stats rakt över =) såg jag hamnade i samma cupgrupp som dej.... så snart blir det revanch för kalmar för den grymma behandlingen nere på olympia hehe

4 Caniggia:

skriven

Hehe! ja som det kan gå, men trots det så är ni fortfarande med i toppen. Ska bli kul att mötas. Men det blir nog inte förrän tisdag eller så, har mycket att göra. =)

5 Thoridun:

skriven

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!