Nyheter!?

2 kommentarer
AllsvenskanPES


Vad händer just nu på PES-Scenen?

I dagarna har PES6 till Nintendo DS släppts och jag väntar på ett ex. från Konami. Det har jag i och för sig gjort ganska länge så man vet aldrig. Det har nämligen varit så att min kontakt där sökt sig till nya utmaningar. Jag vill önska Kalle lycka till och hoppas att han får det riktigt bra på sitt nya jobb.

DS versionen av spelet kan liknas vid en tillbakagång till slutet av 90-talet, alltså med väldigt pixlad grafik. Jag har bara spelat en halvfärdig version på Game Convention i Leipzig så jag vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig av fullversionen.

Jag ska försöka skriva en del till i min "användbara PES-Knep" serie till PS2. Jag har även tänkt på en del som kommer få namnet  "PES-Taktik - alla vägar bär till mål" I denna serie ska vi gå igenom PES6 mycket avancerade taktikeditor. Vi lär oss bland annat utnyttja de fyra olika kortkommandon för taktik som man kan frambringa genom att trycka in L2 plus någon av de fyra runda knapparna.
Jag tror att det är något som många vill ha en grundlig genomgång av på svenska.

Det är väldigt kul att det går så bra för PES-Ligan. Det är hårt arbete som ligger bakom från admins vilket de ska ha stort beröm för. Det skulle vara kanon om man kunde fixa så att man hade en stor träff med spel under vårkanten. Jag skulle gärna vilja att det blir mer folk som intresserar sig för 2vs2 spel. Det är framtiden och Konamis önskemål att fler och fler spelar tillsammans. Dessutom blir spelet oftast mycket mer kreativt och underhållande.

Ha en trevlig helg allesammans!
 
1 Anonym:

skriven

Blir det någon nya uppdatering till allsvenskan? Vore hur kul somhelst

2 Caniggia:

skriven

Det jag hoppas på är att få göra allsvenskan till PES så snart som möjligt. Vad det innebär återkommer jag med.