Slut på disneyjobbet, början av fotbollshösten.

9 kommentarer

Idag avslutade jag mitt kontrakt här på Disneyland Resort Paris. Tiden har gått jättesnabbt och jag gillar verligen att jobba här under somrarna. Man träffar så mycket härliga människor från alla världens hörn. Detta året har jag bl.a. fått nya vänner från Sydafrika (jättebra inför VM 2010), Kolombia, och Tyskland. Nästan alla finns ju på Facebook så de är ju nära till hands på ett sätt men väldigt långt borta på ett annat.


Nåväl, nu tar jag och packar pappas gamla militärväska och åker med TGV tåget dryga 500 km sydöst, till Lyon. Där ska jag bevittna lite mästarfotboll i två veckor hemma hos morsan innan jag återvänder till Sverige.
Lyon spelar föresten derby ikväll mot St-Etienne.

Det har ju som sagt hänt en hel del skoj runt bloggen som har uppmärksammats på andra sidor. Mitt alias och sidan har figurerat på winningelevenblog.com och även pesviews.blogspot.com och jag nämndes i den senaste podcasten från WENB. Alltid trevligt att få lite uppskattning.

Kommande händelser i September för mig.
+ Lyon
+ Mässa i Köpenhamn (där KONAMIS titlar presenteras för den nordiska marknaden)
+ PES 2008 Europa mästerskap i Rom / Presentation av det färdiga PES 2009.
 
1 CrowbaR:

skriven

När är mässan i Köpenhamn?

2 Caniggia:

skriven

Den 18 September. Tyvärr är det inte för allmänheten utan bara för KONAMIs kunder i norden.

3 Don-T:

skriven

Hälsa dom att det kommer en småländsk kund jag har köpt deras spel under en jäkla massa år hehe

4 Zleozzz:

skriven

Don-T: Om du ska ner hänger jag på!! ;)

5 richard:

skriven

Kom igen...Jag vill se Pes2009 :)

6 Jopp3:

skriven

Då kan du väl höra med dem hu uppdaterade laguppställningarna kommer att vara. Och ge dem Sveriges riktiga startelva så att det inte blir som förra året!

7 Caniggia:

skriven

Alla laguppställningar kommer vara från EM för de europeiska lagen. Det blir fina firren.

8 Jopp3:

skriven

Schyrrans! Laguppställningarna för klubblag då? Blir de från sista transferdagen eller?

9 Caniggia:

skriven

Det blir väl lite si och så med den saken. De stora övergångarna brukar de ju hinna med.



Robinho (Real Madrid to Manchester City) t.ex.