Jultomten är på väg in i de flesta stugorna!

14 kommentarer

Det har varit ett långt år. Vår community har varit mer aktiv än någonsin när det handlar om offlinedelen samtidigt som det har blivit mycket sämre online. Förhoppningsvis så ska PESLEAGUE-turneringarna dra igång i slutet av Januari och sedan fortsätta i ett bra flow fram tills att skolan slutar runtomkring den 12:e Juni.

Jag har fått hem alla spelen till mig och kommer att skicka ut dem till PESLEAGUE-arrangörerna i den första veckan av det nya året. Filmen som jag lovade har blivit lite försenad i och med allt julstök. Den kommer innan nyår i alla fall!

Ha en riktigt trevlig högtid! / Caniggia
 
1 Richard:

skriven

God Jul!



Har två frågor om Pes09...



1. Jag vill lägga in låten Kenta - Just idag på Hammarby. Jag har låten på mitt Ps3 i MP3 format, men när jag går till Edit Team och väljer MP3 Pattern så står det at det inte finns någon data. Vad ska jag göra?



2. Jag funderar på att ladda ner en annan OF (har WENBs OF nu) som ska ha mer förändringar i sig. Undrar nu om jag kan kopiera filerna som jag gjode med WENBs OF eller måste jag sitta och ta bort alla mina WENB filer?

2 Richard:

skriven

Det här är OF jag tänkte köra med...



3 Richard:

skriven

Oj, glömde länken. Det förklarar även hur man lägger in sina MP3 låtar i spelet...



"1. Copy MUSIC folder to flash drive.

2. Go to music on PS3 and select USB device

3. Copy all chants over

4. Create a playlist entitled KONAMI_PES

5. Add all chants to playlist

6. Enter game, go to edit mode, edit team and cheering stance. You should find your chants here"



http://www.pesgaming.com/showthread.php?t=64749

4 GAbbe:

skriven

Tack!:)

5 Richard:

skriven

Har börjat lira lite BaL nu och har två frågor.



1. Där det visar vilken taktik man valt (L2+fyrkant/triangel/ring/kryss) bredvid namnet på gubben nere i hörnet i vanliga matcher. Där står det istället en 1, 2, 3 eller 4 när man kör BaL. Vad betyder det?



2. Finns det något lätt sätt att hålla koll på vart man ska vara på banan under matchen? Fifa har ju så att det är pilar på marken runt gubben vart man ska va om jag inte minns fel.



Kan tillägga att jag kör med en egenskapad Bruce Springsteen. Kan lägga upp han på forumet om någon vill det.

6 Eken:

skriven

1. Det är för att "managern" och inte du styr funktionen. Du kan kika i team selection-menyn och se vad respektive siffra innebär.



2. Du kan hålla inne byta spelare-knappen för att spelaren per automatik skall ta sig till sin rätta position. Rätt värdelöst dock, för allt går så jävla långsamt. Som anfallare använder jag bara detta defensivt. Rätt värdelöst som sagt.

7 Anonym:

skriven

Vad blir det för skillnad om man väljer att installera spelet (Ps3)?

8 yones:

skriven

vad är adressen till forumet?

9 Caniggia:

skriven

Finns på bilden längst upp och nere i hörnet till vänster! =)

10 sinan:

skriven

hejsan...jag har en frga...jag vill sätta en sån arsenal menu på min pes 2009 från http://pes2008editing.blogspot.com/search/label/PES%202009%20Menus men d går aldrig o läsa dem filerna på ps3...va borde man göra

11 Eirik:

skriven

Tjena, og godt nyttår til alle PES-elskere i Sverige.



Ny norsk podcast med meg (Norgesmester), den andre PESNorge-admin og to ganger 3. plass i NM & kvartfinalist i GBG Event #2 i Göteborg i fjor.



http://www.zshare.net/download/535211107a751cdb/

12 sinan:

skriven

hej Caniggia

d händer ofta att mina frågor får inget svar men jag har ändå en fråga nu...finns d nåra program som man kan ladda ner så att man gör tex skor o stadiums o så till pes 2009 (PS3)

13 Caniggia:

skriven

@ Sinan - Hej! Det går inte att ändra stadiums och skor på PS3 versionen. Du får i så fall skaffa PC versionen om du vill kunna ändra de här sakerna. Titta på länken.



MVH

14 Sinan:

skriven

ok:) trodde finns program som kan göra sånt :) tack iaf :)