PES 2009 - Fyra veckor kvar tills att yxan faller!

18 kommentarer
PES 2009
Vi börjar närma oss Leipzigermesse 2009 vilket betyder, test av spel, test av spel, och test av PES.
Konami måste hitta tillbaks till den stabilitet som präglat (PS2) serien de senaste 5 åren och något säger mig att de är på rätt väg.

Förhoppningsvis kommer jag inte att kunna säga att det är bättre att lägga sina väl förvärvade stålar på PS2 versionen istället för på Next-Gen versionerna. PS2 versionen är bra men ännu ett år? Nej tack.

Min känsla är den att om det PES vi fick förra året var version 1.2 så är detta version 2.9. Vet inte riktigt var jag har fått de siffrorna ifrån men det är något jag har fått för mig.

Let the countdown begin. Leipzig GameConvetion 2009 kommer att besökas av mig och min vän GoaGuru för rapportering via blogg och tillsammans med en DV-Kamera.

Lite Rykten

- Samma licensierade ligor som förra året. Franska, Holländska, Italienska & Spanska
- Karriärläge med en spelare samt online
- Bättre onlinespel (inget lagg) don t beleive it until you see it.
- Bättre målvakter, bättre kollisionssystem (Spelare som är starka kan inte springa igenom), Filmningsfunktionen förbättrad.
- Snyggare ljuseffekter
- Fler stadiums
 
1 Don-T:

skriven

Låter bra o det som läckt ut idag om spelkänsla osv låter spännade och ett stort steg åt rätt håll sen föreslår jag att du ger dv kameran till goaguru för han har väl inte nån tystnadsplikt ... så man får se lite filmer med en gång ..

Nu har jag fått tillbaks det årliga pes suget och längtar som fan efter o få läsa och se mer om det hela

2 richard:

skriven

Låter lovande.

3 KorreTheDude:

skriven

Härligt att du får se pes09 :D. Du får ha d så kul där.

Puss o Kram.

P.S

Fråga ang 2on2 online

D.S

(Om du vet ngt mer så vet du att jag är som en stängd bok och kan bevara hemligheter bruur)

4 Dag Erik Nilsson Mysse:

skriven

Jag vill också följa med!:-D

5 Daniel:

skriven

Kan vem som helst åka till GameConvetion?

6 Mahirov:

skriven

Hittade detta på pesgaming



1. Man Utd & Liverpool are the licensed teams.

2. Spanish League has not been axed. Same leagues as PES2008.

3. You CAN use Master League teams online!!

4. New Game mode entitled “Become a Legend” more on this later.

5. There is NO Official Licensed Champions league mode. Despite the rumours. More to follow.

6. 19 Stadiums including Wembley. Ps3 version though so could be different.

7. No Bayern Munich.

8. The team replacing Bayern is Zenit St Petersburg, with an improved Arshavin.

7 Caniggia:

skriven

@ Don-T - Utan spelkänslan från PS2 versionen är PES-serien ingenting. Det är allt jag vill ha, eller som de säger i frankrike. C'est tous que je veux.



@ Korre - Ryktet säger att man ska kunna spela 7vs7 vilket skulle vara riktigt jävla underbart.



@ Dag/Daniel - Det är bara att packa väskorna. Öppet för allmänheten mellan den 21:e och 24:e Augusti.







8 andiie:

skriven

dom borde göra något så att man kan lägga in sina egna klack sånger osv osv, skulle vara mycket roligare, och göra Master League, och hela spelet MYCKET svårare, har vunnit allt på Master League 4 säsonger i rad, och då menar jag allt, på 4 säsonger har jag kanske förlorat MAX 10 matcher.

Visst jag har ett bra lag, men man borde nt kunna göra mål så jävla lätt som man kan på 2008.. :p

9 Modi:

skriven

Du borde fråga om dom ska göra något för näten, den borde inte vara så hängig. Jag vill inte heller ha den som FIFA 08, som en box bara :P

10 Caniggia:

skriven

@ andiee (välkommen)- just det du snackar om kanske kommer bli verklighet angående klacksångerna. Man ska tydligen kunna lägga in sina egna mp3:or enligt vissa rykten. Dock är all information vädligt oklar från japanskt håll fram tills att man verkligen sjölv ser produkten. Allt kan misstolkas. T.ex skulle MP3 funktionen kanske bara kunna användas i ditt masterleaguelag eller i sam band med något annat tråkigt. Konami lägger alltid in begränsningar.



Hela Masterleague borde flyttas online så att det blir intressant. :D

11 carlosen:

skriven

bara spelkänslan från pes6 (pc) kan återfås är jag i princip nöjd. Pes 2008 pc var ett sorgligt kapitel - spelade bara några månader innan jag bytte tillbaka till pes 6. Hoppas det går att med option files osv få premie league (rätta namn och tröjor) och bundesliga (hela ligan.

12 andiie:

skriven

Caniggia: Hehe ja, har också hört att du bor i Helsingborg, fan vad kul isf, för d gör jag med ;D trodde bara det var jag som var PES nörd i HBG ;D.



En fråga till bara, vart får ni all info ifrån?



MVH / andiie

13 Don-T:

skriven

http://www.pelluk.co.uk/forum/viewtopic.php?f=6&t=1419 Intressant och lovande läsning

14 Caniggia:

skriven

@ Carlosen - Jag tror att PES naturligtvis får tillbaks lite av sin forna spelkänsla. Det ska tydligen vara mycket lättare att slå manual passes. Något som jag själv älskar men har svårt att få till i PES serien. Tyska Ligan lär inte vara med men editing mode lär bli mumma.



@ andiie - Japp HBG för hela slanten här. Flest HBG spelare spelar på 360.



Informationen får jag från båda säkra och osäkra källor.

15 Gerrard:

skriven

Släpps pes om 4 veckor eller är det så att du kommer testa pes om 4 veckor men att det släpps mycket senare?

16 Caniggia:

skriven

@ Gerrard - Pes släpps som vanligt i slutet av oktober. Vi får dock testa det i Leipzig :D

17 andiie:

skriven

Caniggia, kan man få din msn? :P

Och en fråga bara, kan ni inte fixa sånna tävlingar och sånt, typ snyggaste målen osv osv :P?

Skulle varit kul som fan :p

18 Caniggia:

skriven

@ Andiie - Jodå min msn är [email protected] Vi har lite tävlingar till och från här. Det blir mer ju närmre releasen av PES 2009 vi kommer.