Snart dags för Mallorca och PES-VM för Sam

12 kommentarer
"Sam" från Göteborg försvarar Sveriges färger i PES-VM på Mallorca

På lördag spelas VM-slutspelet i PES 2010.
Sverige representeras av Samir Lundberg Ben Sassi som tog hem segern på poäng i årets PESLEAGUE.

Resultat PESLEAGUE Sverige 2010
#1 - Stockholm - 16 delsfinal
#2 - Göteborg - 1:a
#3 - Malmö - 2:a
#4 - Stockholm - 3:a
#5 - Göteborg - 2:a

Jag kontaktade Sam för att få honom att svara på lite frågor.
Sam, du har ju några turneringar bakom dig, berätta lite om hur nära du varit tidigare?

Sam, du har ju några PESLEAGUE/SM turneringar bakom dig, berätta lite om hur nära du varit tidigare?

Jadu, jag har kommit 3:a i PES 4 SM, PES 5 SM, PES 6 SM och PESLEAGUE 2009 samt Norden finalen 2009 så det har varit nära men inte tillräckligt nära. I SM i PES 5 kände jag att jag mest blev besviken då jag hade störst chans att vinna turneringen. Jag vann ESWC Kvalet (VM i PES) det året och hade riktigt bra form. Bästa turneringen borde varit Norden finalen 2009 då jag spelade klanderfritt, mestadels, och där jag gjorde många mål i alla matcher. Där gick det bra p.g.a. tidigare turneringsvana och att nerverna inte vek sig speciellt mycket.

Hur ser du på årets turnering i PESLEAGUE Sverige? Det var ju rätt jämnt mellan dig och Alexx.

Jo det var många duktiga spelare som hade kunnat vinna men det var ju bara jag och Alexx som hade chansen eftersom vi spelade flest turneringar. Jo jag var mer jämn och t.ex. i Stockholm där Alexx kom sist i sin grupp utan att vinna en enda match och det gjorde väldigt mycket på rankingen. Alexx är mycket duktig och har en väldigt bra högstanivå där han är svårslagen men hans lägsta nivå har varit sämre än min lägsta nivå.

Vad tror du om turneringen i år på Mallorca?

Det kommer att vara många väldigt duktiga spelare som har varit med förut, så det blir svårt. Nu är det även spelare från Asien, samt Nord- och Sydamerika med så det ska bli roligt att få spela det första PESLEAGUE VM:et som hålls. Jag tror att det blir en riktigt tuff turnering och inga lätta matcher alls.

Efter VM kommer PES 2011 ut. Har du provat demon?

Jag har väl spelat ca 7 matcher totalt och det verkar lovande. Det är ju väldigt annorlunda men svårt att säga så mycket om det då jag inte satt mig in i det alls. Väntar tills jag kommer hem från Mallis så kan jag återkomma med lite tankar om PES 2011 :)

Tack så mycket Sam!

Varför inte skriva ett "Lycka till" till Sam i kommentarerna ;)
 
1 Caniggia:

skriven

Lycka till Sam! Jag kommer att finnas där och scouta dina motståndare samt psyka ut dem på deras eget språk om de är fransmän! :D

2 Kataloni10:

skriven

lycka till sam :D hoppas du väljer barca som ditt lag :P

3 Chris:

skriven

Visa dom vart skåpet ska stå!

Lycka till Sam!

4 Atbin:

skriven

Lycka till!! Vi tror på dig Samir!

5 Abris:

skriven

Lycka till Sam!

6 Rune:

skriven

Lycka till!

7 Richard:

skriven

Lycka till Sam. Hoppas du tar hem alltihop.

8 King-kong:

skriven

Lite OT men har alltid varit en Fifa nörd. Det här året är det dock inget snack om vilket fotbollsspel som är mest realistiskt(Pes). Undrar en sak och det är vart alla köper sitt pes 11 någonstans? Jag är inne på spelbutiken som säljer det för 498 med frakt. Finns det bättre?

9 Abris:

skriven

Ska du ha till dator så är nog Dustin billigast. Kostar 279 kr där.

10 King-kong:

skriven

Dåligt av mig vi pratar till Ps3 ;)

11 FamousRuler:

skriven

Spelbutiken är billigare men då får du (om du har tur) spelet den 8:e. Jag har bokat på webhallen för drygt 50 lappen mer men då går jag o hämtar spelet den 7:e.

12 Sam:

skriven

Tack för stödet.



Var en rolig turnering.



1 vinst 4-0

1 kryss 4-4

1 förlust 2-4



Var tvungen att vinna sista matchen men det blev 4-4, borde vunnit då jag hade flera bra chanser varav en stolpträff sent i matchen vid 4-4.



10 mål blev det framåt iallafall på 3 matcher :)