Zlatan visar vägen för en massa spelare som vill till samma nivå!

13 kommentarer


Tåls att säga om och om igen. Ett svenskt landslag med sån färd och fläkt har man inte skådat på väldigt länge. Tommy Söderberg & Lars Lagerbäcks generation 2000 till 2004 var väldigt duktiga, de spelade en offensiv och kreativ fotboll. När sedan folket började komma till åldern och snabbheten försvann, då försvann också spelet.

Nu är det nya tider. Nya Erik Hamrén tider och den mycket viktiga ingrediensen, nya Zlatan tider. Zlatan tar ansvar, han löper, han spelar den mest briljanta tekniska fotbollen sedan han debuterade i landslaget. Framspelningarna är i sådan världsklass att man inte själv hänger med. Det är underbart. Det är Laget och Jaget. Det är det nya landslaget med en spelare i superstar världsklass och en massa andra bakom som vill upp till samma nivå.

Kom så gör vi en tunnel på framtiden.

San Marino, dags att att sätta en slant på ett resultat med mellan 3 och 10 mål för Sverige.

(AB) Wernbloom sänkte Ungern med två mål – hyllades av Zlatan
(AB) Zlatans galna Show
(EX) Zlatan: "Tror de yngre kände sig trygga"
(EX) Zlatan hyllar Wernbloom: "Dagens man"
(DN) Wernblooms mål sänkte Ungern
(DN) Zlatan glad över spelglädjen
(SVD) Hamrén: ”Det är så vi vill spela”
(SVD) Zlatan glänste, Pontus gjorde målen
 
1 bointus:

skriven

Kom så gör vi en tunnel på framtiden. - I like it!

2 ninni:

skriven

men asså.. sverige vann ju bara mot ungern ... 2-0 ... liksom hoppas inte för mkt va fan ... :P

3 Caniggia:

skriven

Jag tycker att vi ska vara oerhört positiva. Det här är en spelidé med en Zlatan i en roll som Zlatan vill ha! Modern totalfotboll!

4 ninni:

skriven

ah ju visst ska man va dt men jag bryr mig inte om sverige i fotboll föräns dom vinner mot nått stort lag typ tyskland,spanien, portugal osv.

5 Caniggia:

skriven

Är du en sådan medgångssupporter så blir det ju inte mycket svensk fotboll för dig ;)

6 ninni:

skriven

haha ah vet xD ne ja följer bara spansk fotboll. Spanien! Real Madrid! :D

7 FamousRuler:

skriven

Zlatan blixtrade till några gånger i första halvlek med några grymma passningar annars var den skitdålig. Andra halvlek visade Sverige mycket bättre fotboll och med det kom målen.



Så visst man ska vara positiv men de övertygar inte mig än, inte efter en match iaf där första halvan sög.



I övrigt verkar Zlatan på g i landslaget igen men han agerar mer motor än avslutare, han missade för många klara chanser tycker jag för att få godkänd

8 Caniggia:

skriven

För att få godkänt? Vad är det för fotboll ni förväntar er egentligen? Är det sambalir eller? Intentionerna i spelet är riktigt bra. Alla vågar gå framåt. Det är ingen som fegar ur. Och tappar man boll så hjälper man varandra som fan. I mitt tycke var han en femma, jag tror aldrig jag har sett Zlatan så bra i landslaget som under de här två matcherna. Nu hoppas jag att vi spelar samma spel mot Holland. Som i mångt och mycket har ett relativt dåligt försvar.

9 wtf:

skriven

FamousRuler hur kan du tycka att zlatan knappt var godkänd?:o

10 ninni:

skriven

asså zlatan var bra men inget o direkt överdriva .. :/ samma me resten av spelarna .. om sverige lyckas ta poäng mot holland så ska ja överdriva haha men anrs nääääähhhh :P

11 Caniggia:

skriven

Det kanske är dags att kolla hur Zlatan behandlar boll genom hela matchen och hur han rör sig. Han rörde inte på sig hälften så mycket varken förra säsongem i Barca eller med landslaget under Lasse Lagerskräck de sista sex åren. Det som händer med Erik Hamrén är att vi får ett internationellt spel där vi spelar mer som Tyskland, Holland, och Spanien. För att kunna göra det så måste man ha en tro på det man gör, man måste även slå sig på bringan och utstöta djungelvrålet för att få respekt. Samtidigt så blir spelet naturligtvis lidande för kontringsattacker, men vem fan bryr sig när vi i slutändan vann säkert med 2-0 istället för att som med lagerbäck, vinna osäkert med 1-0 i 90:e minuten.

12 FamousRuler:

skriven

Jag säger inte att landslaget inte går åt rätt håll, det gör den. Det finns en annan grundidé bakom än den när "Lagerfjärt" var huvudmannen.



Och sant, man har inte sett Zlatan så rörlig och med i spelet på läääänge i ladslaget så bara det ger ju stora förhoppningar men jag menar en spelare i hans klass kan inte missa de målchanser han fick under matchen, många var helklara målchanser som han bara måste sätta. Därför säger jag icke godkänd, för jag förväntar mig mer av en så mediauppblåst stjärna.



Min kritik riktar sig egentligen mot Zlatan det honom jag sätter krav på resten av grabbarna skötte sig fint.

13 Caniggia:

skriven

Jag kollade på utdraget från SVT och där har Zlatan tre chanser. Det första ska det vara mål på, det andra är tveksamt eftersom bollen kommer snabbt och vinkeln är dålig (vänsterfoten). Det tredje skapar han själv ur ingenting så det är egentligen ingen klar chans där det bara är att sätta bollen i mål.



Förstår inte varför man ska ha högre förväntningar på honom? Han är del i ett lag nu. Han spelar FÖR och med laget. Innan, med Lagerbäck, så kändes det som han spelade lite för sig själv. Och bara för att man är mediauppblåst betyder inte det att man ska prestera... bara att titta på alla franska spelarna i VM. :P



Han presterar redan. Han tillför kreativitet som aldrig förr. Det räcker för mig.