Året som gått

En kommentar


AllsvenskanPES önskar God Jul, Gott nytt år och en Glad fortsättning.

Det har varit ett intressant år ur PES-Synvinkel. Mitt eget år har däremot varit relativt kass på grund av neurologiska problem. Förhoppningsvis har det löst sig med en operation jag gjorde 12 dagar innan Julafton och jag hoppas att allt nu blir bättre så att jag kan fortsätta skriva intressanta inlägg på bloggen om PES.

Det bästa med PES-året 2011 har varit att PES (enligt mig) hittat tillbaka till den känsla som tidigare genomsyrat hela serien. Det är en känsla av riktig fotboll. I det långa loppet kommer PES på PS3, 360 och PC att bli riktigt, riktigt bra. Konami har visat att de vill skapa en bra produkt för sina användare och har patchat spelet flera gånger för att hitta den bästa nivån. 3DS versionen fick onlinespel som fungerar mycket bra utifrån förutsättningarna och i kulisserna satsar man på onlinespel i Sydkorea med Winning Eleven Online. Det ser ljust ut. 

Angående PES LEAGUE Nordic så har året fått ett tråkigt slut. Mitt kontrakt gick ut den siste Oktober och Konami försökte på ett mycket fult sätt få mig att acceptera nya och sämre villkor inför 2012 och dessa kunde jag inte gå med på. Därför ligger vår PESNordic:s sajt nere. De som distrubuerar PES i Norden (NordicGameSupply) har nu ansvaret för PES League men tyvärr verkar det inte som att de har planer att få upp sajten igen. Det kan dock komma att hända något annat med någon sorts eventbolag, detta kommer i så fall innebära att man försöker locka så mycket spelare som möjligt och någon liga eller ranking kan vi nog inte räkna med.

Därmed inte sagt att allt hopp är ute. Vi har en jävligt bra fristående community i PESLIGAN och den ska vi ta vara på.

 
1 resume editing:

skriven

People should know about result of their work. It's really useful for them.