Konami visar upp förbättringar i PES 2012

6 kommentarer


Caniggia:
Jag fortsätter att uppdatera med de mest vitala nyhetsrapporterna inför PES 2012.

Konami Digital Entertainment GMbH visade idag de första in-game screenshotsen från sin kommande PES 2012 titel. Dessa visar upp de nytillagda rörelserna och animationerna som det nya spelet kommer att innehålla.

De nya bilderna visar en hel del olika situationer från PES 2012 som har blivit uppfräschade med nya animationer, visuella förbättringar och kontrollelement(?). Det Tokyobaserade arbetslaget har arbetat hårt för att försäkra att PES 2012 blir en mer flytande och spelbar upplevelse, närkampsspelet i förra årets version har förbättrats och erbjuder nu en riktig närkampsfajt och fysiska sammandrabbningar, bollkontroll och AI har omarbetats för att ge en mer realistisk simulation av riktig fotboll.

På det viset är PES 2012 ett spel som ger spelaren total kontroll med bättre dribblingsmöjligheter samtidigt som passningar och löpningsvägar för AI gör att spelarna tar bättre löpningar för att skapa bättre lägen för spelaren med boll.

PES 2012 släpps senare i år.



 
1 ninni:

skriven

Jag ser fram emot Pes 2012, pes 2011 var helt klart det bästa next gen pes spelet. Spännande o se hur och vad konami har förrbättrat i år. Jag vill gärna se en lite mer levande publik än i tidigare spel.. och jag hoppas att dom gör fler situationer eller vad man ska säga, jag menar när en spelare skadar sig så vill jag se folk komma in med bår och såna där saker som man såg i gammla pes spelen..

I trailern så såg jag Snejider klippa till på inlägg från Zanetti och hela den sekvensen gillade jag skarpt, Zanettis löpning,motagning,tillslag vid inlägget ja allt det såg mycket fint ut tycker jag. Även Snejiders skott såg verklig ut, i pes 2011 så hade speleren agerat lite overkligt, nästan chipat bollen istället för att skjuta..

Hoppas också att se bättre gjorta modes, BAL vill jag se mer sofistikerat, tex att när man ska skriva kontrakt så ser man kontraktet framför sig och kan bästamma lite mer dvs begära högre lön och sånt där. Master League är alltid bra men skadar inte och försöka bättra det med vilket går att göra. Master League Online har potential men behövs mycket mer än det vi ser i pes 2011 för att det ska vara bra.

Men hursomhelst så ser jag fram emot Pes 2012 och hoppas på det bästa Pes spelet nånsin.

Men som sagt jag ser verkligen fram emot

2 Yens:

skriven

För den som är intresserad så testar winningelevenblog.com PES 2012 under dagen, så framåt kvällen bör det finnas intryck från dom.



Har återvänt till PES 2011 de senaste dagarna och det är märkligt hur bra det kan vara i långa stunder för att plötsligt rasa något fruktansvärt. Har mest lirat online och spelar konstant med medelbra lag (Atletico M, Valencia, Porto etc) och det är riktigt skönt att slå alla dessa Real/Barca/Inter/Argentina- kids, alltid kul o få meddelanden från frustrerade barn som inte klarar att man spelade defensivt, kontrade in ett mål och fick deras Ronaldo/Messi spammande att kännas hopplöst. Det mest frustrerande är ändå defensiven, stundtals kan jag kontrollera min backar perfekt men så helt plötsligt sätts deras smarthet helt ur spel och så är man rökt.

3 Yens:

skriven

Håller med, ibland kan man känna redan när motståndarna har bollen på mittplan att det är nåt känns skumt och mycket riktigt så studsar plötsligt allt motståndarens väg medan man själv brottas med att ens få kontroll över rätt spelare.

4 Rune:

skriven

Nu blev det galet, förra inlägget var alltså postat av mig, inte Yens.

5 Naldorinho:

skriven

Något jag väntat på ganska länge nu är "commentary names" till-om inte alla- i alla fall fler spelare än på PES2011. Kändes alltför konstig då man tex var och mötte Catania. När Catania har spelet är kommentatorn knäpptyst. Och efter cirka 5 minuters tystnad hojtar han : "Great clearence by Thiago Silva!".

Borde väl gå att fixa så att kommentatorn kan läsa upp vilket namn som helst med dagens teknik?

Förutom detta så har även kommentatorn brist på inlevelse. En kommentator med mer inlevelse skulle göra spelet mycket, mycket roligare. Det är övertygad om ;)

På PES2 kunde man byta "commentary language" från engelska till spanska, italienska, franska och tyska. Ta tillbaks detta! =)



Annat som behöver modfieras är "edit player". Skägg och hår funktionerna är alldeles för usla.

"Hårproblemet" går ju förvisso att lösa med "Base copy". Men skulle vra mycket bättre om det fanns runt 1000 "Special hairstyles" som på den gammla goda tiden. =)



Tror faktiskt att Konami kommer lyckas att få till den klassiska-pes-känslan iår!

6 PEY:

skriven

FÅR MAN BEHÅLLA SINA SPELARE I NYA ML ONLINE?? OM INTE, VAD ÄR DÅ TANKEN MED DET?? NÅN SOM VET??