Patchen som förändrade allt...

34 kommentarer


Patch 1.01.

Det skulle "bara" varit en patch som öppnade upp onlineläget och myPES men blev istället en fix för målvakter och långbollar. Hur funkar det? Jo riktigt jävla bra. PES har hittat en känsla. En känsla av att allt är möjligt. Det är iofs en förhandskänsla som kan komma att ändras med tiden men efter ca 40 matcher(!!!) online på tre dagar så kan jag säga att det här är bra grejer. Målvakterna parerar mer och gör ibland sinnesjuka räddningar. Allt som hände innan händer hälften så mycket och de är till och med med när bollen tar på en spelare nu. Någon tyckte att de kanske var lite för bra men det är faktiskt bättre än att de lämnar retur på varenda skott, i alla fall i ett spel. Man slår även bra krossbollar nu, dock så kan man nog fortfarande inte slå dem för långt.

Det kommer bli mycket roligt online nu med både PES Nordic (ladder, cuper och turneringar) och PES-Ligan (Ligor).

Mindre än två veckor kvar till release, hoppas de går snabbt.
 
1 albert:

skriven

vad hände med podcasten?

2 Emil:

skriven

sweeet

3 DLundberg:

skriven

låter LOVANDE!!

4 Hej hej:

skriven

Tänkte bara fråga er veteraner vilka inställningar man bör köra på för att få spelet att flyta på så bra som möjligt? Jag har en 42" skärm och även en HDMI kabel som jag har inkopplad för det mesta. Brukar ta med mitt ps3 och spela hos polaren ibland och han har en gammal tjock tv (ctr?) och tycker att spelet är grymt då för det mesta. Samtidigt kanske det är dumt om jag inte utnyttjar bästa grafiken osv när jag har möjlighet till det?



Nu pratar jag inte specifikt om just PES 2012 utan tidigare serier också.



Vad gör ni?

5 Ninni:

skriven

this is going to be LEGEN ... wait for it ... DARY!!!!

:P

6 Rune:

skriven

På sätt och vis kan jag hålla med om att returer är bra, eftersom det skapar varierande situationer där bollen kan studsa lite hur som helst. Det blir extra tillfredsställande att trycka in ett mål man verkligen kämpat in i nätmaskorna efter en tredubbel målchans. Om målvakten limmade hela tiden kan det bli lite ensidigt.



Men det skulle inte skada om de bästa målvakterna nån enstaka gång gör en riktig Schmeikelräddning och limmar bollen samtidigt som de slänger sig.

7 Caniggia:

skriven

@Rune - Jo men nu lämnar de returer där de ska lämna returer och inte på alla skott som man skjuter som i demos, även fotparader har tonats ner då målvakterna av någon oförklarlig anledning räddade extra mycket på det viset i både demo 1 och 2.

8 erik:

skriven

Om jag vore ni så skulle jag köpa till fifa 12 också, förvånad hur bra spelet är!

9 Caniggia:

skriven

erik - det behövs inte i år. Finns bara ett spel som gör en så glad när man scorar och det är PES. Hade jag kunnat hade jag dock satt FIFAs kommentatorer i PES. Men det är svårt att få dem att säga rätt saker i rätt spelmoment när all spelmekanik är japansk.

10 Rune:

skriven

Jag har spelat ett tiotal matcher av Fifademot men jag tycker PES är bättre. Fifas nya Tactical Defending är till 90% ren kopia av senaste årens PES, bara det att de kastat om knapparna. Sen den nya tacklingsmotorn är ju stundtals katastrofal. Kan säkert bli bra i framtiden, men det är åtminstone i demot enormt buggigt och då har de ändå jobbat med den i två års tid. Det händer varje match att spelare helt bryter mot naturlagarna. Domarna är dessutom helt inkompetenta av nya motorn. Vid flera tillfällen reagerar de inte över huvud taget när spelare blir regelvidrigt fällda bakifrån i frilägessituationer där backen inte ens är i närheten av att nå boll. För min del är det bara PES som gäller i år. Fifa får mig att vilja dränna handkontrollen tvärs igenom TV:n.

11 marmulax:

skriven

IN PES WE TRUST!!!!

12 Linus:

skriven

Denna patch? Är det till PS3 demot? Vart finns den isofall att fynda?

13 Caniggia:

skriven

Nej det är till hela spelet. Jag får alltid spelen innan de släpps på marknaden. 11 dagar kvar.

14 Trosso:

skriven

Blir det någon Podcast där ni snackar fullversionen?

15 Linus:

skriven

Avundsjuk i omätbar form.

16 Gäst:

skriven

haha målvakterna asså de e fan lika bra o ta bort dom o lägga in en extra mittback lr nått skämt hela skiten de hjälper inte va dom en gör anställ en riktig målvakt som cech neuer lr nått konami

o be han visa hur målvakter rör sig och agerar de e fan som stela träd faller när dom rör sig helt jävla orealistiskt skit lika bra o lägga ner allt konami harballe

17 jjjjjjj:

skriven

get kuk spel

18 jesus:

skriven

simpel målvakt

19 gäst:

skriven

håller me dej jesus skit helt enkelt målvakten e som en stock hästballe

20 jesus:

skriven

Patchen som förändrade allt.. va fan har den förändrat inte ett skit simpel har gift räv svans.. bajs dra åt helvete gula skit

21 ChandlerBing:

skriven

Hej!

Ved vi med sikkerhed hvilken BLES som retail-koden i Norden er? Er det 01407?

22 anton:

skriven

håller me jesus

23 Caniggia:

skriven

Finns ett alternativt spel som stavas med stora bokstäver åt de som har avföring i munnen här. IP nummer - IP nummer. En gång till så tar jag fram skostorlek 51.

24 Mr Jim:

skriven

Tjenare Cannigia!

Vilken BLES version har du fått? Engelsmännen verkar få BLES01407. Sedan verkar BLES01408 finnas i Tyskland också. Jag förstår inte varför de delar upp det så här. Hade ju varit bättre med bara en BLES version i hela Europa. Jag har iallafall beställt PES 2012 från England för att vara säker på att få samma version som dom.



Enligt rykten så verkar det som om allt man editerar hamnar som en fil till PS3 istället för 100+. Detta är ju i alla fall guld värt. Kan du bekräfta det ryktet?

25 Mr Jim:

skriven

Tjenare Cannigia!

Vilken BLES version har du fått? Engelsmännen verkar få BLES01407. Sedan verkar BLES01408 finnas i Tyskland också. Jag förstår inte varför de delar upp det så här. Hade ju varit bättre med bara en BLES version i hela Europa. Jag har iallafall beställt PES 2012 från England för att vara säker på att få samma version som dom.



Enligt rykten så verkar det som om allt man editerar hamnar som en fil till PS3 istället för 100+. Detta är ju i alla fall guld värt. Kan du bekräfta det ryktet?

26 Oskar:

skriven

Ge upp med Fifa vs Pes, Finns bara ett spel som funkar bra och det är Fifa.

Är man dum nog och väntar tills Konami har fixat pes? NEJ! dom har fått tillräckligt med chanser.

27 Caniggia:

skriven

@ Oskar - Spela du ditt spel utan riktig fotbollskänsla så kan vi andra spela PES 2012 och njuta. Vi som troget följt med har äntligen fått utdelning för vår passion för PES-serien.

28 Oskar:

skriven

Så du har alltså inte testat Fifa?

29 al bundi:

skriven

fifa e fan hur bra som helst realistiska animationer tacklingar de ser ut som fotboll håller med dig oskar massa komplikationer med patchar målvakter o allt annat som ej fungerar sist men inte minst licencerna

30 anders bagge:

skriven

jag håller me dig al bundi pes måste förbättra målvakterna det duger inte helt enkelt simpelt

31 Caniggia:

skriven

Jag känner till ett FIFA-forum men inte är det här i alla fall :) Vi har en systersida som heter http://fifaonline.org - Dit kan ni vända er. Jag spelar inte FIFA eftersom jag tycker att PES 2012 är det bästa fotbollsspelet som gjorts från KONAMI någonsin.

32 anton:

skriven

Caniggia, va tycker du om målvakterna??

33 Caniggia:

skriven

Målvakterna är mycket bättre efter patch 1.01.

34 anton:

skriven

men ja tycker att dom släpper inna billiga mål för ofta tror du dom kommer förbättra det??