Har tappat motivationen till att lira PES.

7 kommentarer


Hej alla.

Jag har tappat motivationen till att spela PES.

Det är relativt förståeligt då jag inte längre ser någon utmaning i själva spelet och även eftersom jag maximerat min potential i arbetet med PES Nordic. Förklaringarna är att jag aldrig haft ambitionen att försöka vinna EM/VM) då jag redan varit där flera gånger och sett hur folk spelar spelet (avtändade mekaniskt) och för att jag anser mig ha blivit ruttet behandlad av Konami (& Nordic Games) efter att ha ställt upp för dem ca 6 år. Man får vad man betalar för och betalar man inte så får man TYDLIGEN inte min motivation heller, den har dött mer och mer och insikten i arbetet hos Konami GmbH är att de är marionetter som dansar och hoppar efter trådryckningar i Tokyo.

Zyrien sköter PESLIGAN.com och gör det bra.

Jag kommer att ha kvar domänerna PESNORDIC och PESLIGAN och jag önskar alla som gillar PES det allra bästa. Jag hoppas att Konami fixar till ett PES LEAGUE åt er, staben med Martin Schneider, Stefanie Ollesch & Jens Hvass har tyvärr inte ens lyckats få till så mycket som en hälsning till den nordiska PES-communityn efter att jag slutade.

I nuvarande läge har det gått 9 månader sedan PES Nordic sajten blev nerplockad från servern av Konami.

Det enda som skulle kunna få mitt intresse att tända igen är om PES blir en helt ny produkt igen till 2013, men det finns indikationer på att 2013 bara är en påbyggnad av PES 2012 så det är väl inte så att man slår klackarna i taket. Jag önskar personen som tar över PES LEAGUE i Norden (för det kommer inte att heta PES Nordic), ett bra samarbete med Nordic Game och Konami.

Jag kommer kanske att ha ett visst samarbete med WENB och kanske skriva några inlägg på bloggen i samband med nyheter om PES men frekvensen på mina inlägg kommer att vara i stil med mellanrummet sedan Konamis senaste transferuppdatering. Se inlägget nedan.

Njut av våren!
Hälsningar Caniggia
 
1 ewerth:

skriven

Förstår dig. Detta spelet har efter 4 månaders frekvent (till att bli näst intill bortglömt i skåpet) spelade tappat sin glöd helt. Jag är ganska säker på att Pes aldrig kommer gå tillbaka till sina rötter utan det banar iväg i en ganska matt och tråkig väg.



Lycka till i fortsättningen! kommer fortfarande följa bloggen från och till.

2 Caniggia:

skriven

Tack Ewerth. Personligen så är lixom PES drömmen avslutad för mig. Jag nådde så högt jag läts nå. Antar att jag fortfarande kan påverka vår lilla bloggosfär och community här i Norden men då det inte längre finns någon potential eller framtidstro där jag är inblandad (här i norden) så är det inte heller så jätteintressant mer. Man får hitta något nytt att engagera sig i helt enkelt.

3 Sam:

skriven

Tack för tiden som varit, du har bidragit med massor till PES Communityn här i Norden. Trots skilda uppfattningar ibland hur man ska styra turneringar och annat så har du med ditt engangemang skapat en chans för övriga mindre engagerade en möjlighet att spela PES i organiserad form :)



Jag har uppskattat din nerlagda tid, välkommen åter när suget kommer tillbaka.



//mvh Sam

4 Caniggia:

skriven

Tack Sam.



Dina ord betyder mycket och vi har haft mycket roligt tillsammans under de här åren vi känt varandra. När jag började så var jag ett vanligt fan. Sen var jag ett fan som hade kontakt med Konami, och till sist var jag en egen företagare som fick betalt av Konami för att planera och göra det som jag tyckte var bäst för de nordiska spelarna. När jag inte längre fick betalt så var det lite som att motivationen försvann. Så ska det inte vara med något man ser som ett stort intresse. Då är det bäst att byta linje för annars kan man inte göra något ordentligt och till 100%. Därför byter jag nu fotbollsspåret mot politikspåret som jag redan planerat lite på under en längre tid.



Det skulle kanske vara intressant om jag berättade hela min historia om kontakten med Konami alldeles från början? Men då gör jag det på engelska i så fall för de sista månaderna var verkligen en handbok i ruttet uppträdande av personalen i Tyskland.



Finns många stora PES-personligheter som jag har att tacka för hjälpen. Det är du (Sam), Lazyitis, Ulf, Alexx, guZ, Mswenson, NiggePEH, Hella, Eirik (Bratigol), Erik Hansson på Level7 Kenneth Klingborg, Kalle Lagerroos, Christian Pfeffer, Alfadex, ChandlerBing, Tomas, Flyazz, AlmirGuldis, Rodde, Asscandy, Zyrien, tidningarna Offside & 442, MediaMarkt, Pokertube, InfernoOnline, Game Center & Level7 (Finland).



Jag tror jag har fått med de stora nu. Är det någon eller några jag glömt så är det för att detta är skrivet mitt i natten. :P



Kommer hjälpa Zyrien tills denna säsongen är slut.

5 AssCandy:

skriven

ja hoppas fortfarande detta e ett april skämt men om inte så måste tacka för din tid och allt du gjort för oss pesfans. tack för allt Gustav du e en sann pes legand=)

6 AssCandy:

skriven

ursäkta min brutalt vackra stavning =)

7 Pirot:

skriven

Sant, man får tacka för tiden. Klart man tappar motivationen när man inte kan gå framåt mer eller ens får höra nåt av konami efter alla timmar man kastat i livet på pes. Har också haft skillda meningar om vissa pes grejer men man måste respektera Flockledaren som har styrt alla pes fans i rätt rikting under många år. Respekt och om jag vinner vm bucklan kommer jag ha en t-shirt under matchtröjan me hyllning till Caniggia:)



peace