PES LEAGUE 2012 har börjat - Sam vinner första cupen!

Kommentera



Igår körde PES LEAGUE 2012 igång. Lazyitis (som vi berättade om i förra inlägget) har hittat en bra sida att hosta turneringarna på och jag gillade deras slutspelsträd som ser riktigt fräscht ut. Jag deltog även själv men åkte ut på extratid mot den finske mästaren Moratti.

Jag spelade med Brasilien, han med Argentina. Två gånger kvitterade jag hans ledning. Hans tredje mål tog på en av mina spelare och ställde målvakten och en tredje gång orkade inte Brasilien resa sig. Hans första mål var en hörna, hans andra ett friläge (dåligt försvarat av mig). Själv så slog jag ett inlägg som jag sköt in på volley, och det andra var en dålig pass av Moratti i backlinjen som jag snappade upp och la bredvid målvakten. Förlusten kändes snöplig eftersom det var en touch på min spelare och inte ett riktigt spelmål. Fan! :D

I finalen möttes två av Sveriges giganter. Sam vs Asscandy och det blev Sam som drog det längsta strået. Bra jobbat Lazyitis och bra jobbat alla deltagare!