Omskapandet av PES-Ligan inför hösten 2013/14

Kommentera
Mina planer inför hösten kommer att vara följande.

1. Göra anmälningen synligare på huvudsidan.
Det är svårt att se var man anmäler sig och det ska helst gå snabbare än vad det gör. Jag föreslår markerade utdragna rektanglar med liganamn precis ovanför nyheterna som skvallrar om att man kan anmäla sig till ligor och cuper när anmälningen är uppe.

2. Ge användarna mer stats.

Som det är nu har vi inga andra stats än de man ser i ligaspelet och det är synd med en sådan rik historia som PES-Ligan har (ända tillbaks till 2006). Jag vill att man ska kunna se hur många matcher man spelat, samt; vunna, lika, förlorade och WO matcher. Hur många mål man gjort och hur många man släppt in. Jag vill att man ska kunna jämföra sig med andra spelare och se spelade matcher mot dem. Jag vill att man ska kunna se vilka lag man haft under säsongerna och hur man placerat sig i de olika ligorna med dem. Jag vill se att spelarna rankas i PES-Ligan efter samlade poäng. Jag vill att man ser hur många titlar man tagit.

3. Förbereda PES-Ligan inför cashspelade.
Göra det enkelt att betala in pengar för att delta i cuper. Ligorna kommer att vara helt fria från avgifter men en liten summa av pengarna i cuperna kommer att gå in i förstaligorna så att det blir lite tävling där med, hur det ska fördelas har inte bestämts än, jag tänkte först 65% till vinnaren i cupen och 20% till ligan men det kanske är bättre med 75% / 10%. Femton procent kommer gå till administrativa avgifter för att förbättra funktioner på sajten. Cash kommer att synas som credits på sajten och det kommer inte att gå att hämta ut credits som är mindre än 100-lappen. Man kommer att kunna köpa sig möjligheten att vara med och tävla om den totala prissumman i ligan för en procentandel av den redan existerande vinsten (småpengar).

4. Förbättra möjligheten att hitta varandra för matcher.
En av de grejer jag jobbat på utanför PES-Ligan är en sökapp till android. Det ska vara lätt att se på den om någon av dina motståndare är tillgänglig för spel och så kan man ha kontakt där. Det kommer finnas en gratisversion och en betalversion som ger ännu fler funktioner.

5. En ny design.
Vi behöver släppa den gamla designen.