Sammanfattning av Januari månad i PES-Världen.

Kommentera
 
Nytt år, en ny månad passerad. Vad har hänt i PES-världen under Januari månad? Låt oss se, hmm.
 
Adam Bhatti, PES Community Manager har berättat på twitter att det jobbas på en hel del olika uppdateringar till PES. Jag har frågat om alla de uppdateringarna är till PES 2014. Undertecknad hade gärna sett en uppdatering till PES 2013 också. Som alltid är det väldigt vaga uttalanden så man kan tänka sig att Adam inte vet särskilt mycket om vad som komma skall. Jag tror dock att Japanerna har försökt snickra ihop det här projektet under några extra månader och att det som egentligen var visionen med PES 2014 kommer att komma nu i Februari. Det är fult gjort av Konami, men det är lika fult att stänga in Delfiner i en vak och döda dem med krokar.
 
Annat officiellt. Den kanske mest meningslösa PES-twitterkanalen någonsin @officialpes råkade avslöja att PES 2015 kommer till PS4. Om detta var med meningen eller inte är ju den stora frågan. Liknande grodor har ju kväkts ut på twitter innan, och inget i övrigt officiellt har kommit från Konamis sida. Bakom kulisserna har säkert någon fått sparken och tweetsen består nu återigen av IQ-befriade och obetydliga fraser såsom "Vilka färger har dina favoritstrumpor när du spelar en match i PES?" och "Fick du vatten på din trumma när du såg Ronaldo kamma håret i matchen mellan Real Madrid och Valladolid?". Så skönt att vardagen bara fortsätter.
 
Något mer. Jo jag har kanske inte berättat om Raouls jobb med PESFAN. Raoul har som sagt ingen egen Nordisk sida så han får använda sig av http://www.pesfan.com/se/ och PESrankings. Besök dem gärna om ni vill ha officiella uppdateringar och inte bara ett tramsinlägg från mig en gång i månaden.
 
Lite till. Jag fortsätter min argumentering för att manuella kontroller rockar fett och här är ett fint manuellt mål från Xavi som jag gjorde online. Ni som undrar varför jag spelade med Barcelona kan dra något gammalt över er.
 
 
Arbetet med PurePES.com fortsätter. Ni kan följa det på twitter @purepesismanual
 
Återkommer om en patch chocksläpps i dagarna. Annars blir det framåt slutet av Februari månad.
 
Avslutar med ett citat av Ron White "I believe that if life gives you lemons, you should make lemonade... And try to find somebody whose life has given them vodka, and have a party."
 
Over and out.
/Caniggia