PESLIGAN.com uppdatering #1 inför PES-release

En kommentar

Då var det dags för lite uppdateringar angående PES-Ligan. Men för det första har jag inte köpt någon PS4 än på grund av att jag varit tvungen att lägga pengar på annat. Jag kommer antagligen att köpa en i slutet av November om spelet går hem hos den stora massan. Gör det inte det så kommer jag relaxa utan att delta aktiv på sajten.

Sajten är i denna stund nere. Den kommer ligga nere åtminstone tills dess att programmeraren fixat de buggar som finns. Det kan vara så att ligan inte startar upp förrän den 1:e December. Jag har inte kunnat lägga ner några cash på sidan på ett tag så det kan dröja längre. Jag har även tappat lite av min motivation till PES 2015 efter att ha spelat demon. Jag tycker inte spelet är bättre än vad PES 2013 var efter sin sista patch när det gäller individualitet. Däremot är det bättre när det gäller through balls, dessa går inte igenom hela tiden, och försvaren kan faktiskt bryta nu. Dock ska jag inte säga för mycket. Men som sagt under de tre veckor som finns mellan att spelet släpps och jag möjligen köper en PS4:a så kommer antagligen folk att dela sina erfarenheter och då får man också reda på spelets svagheter.
 
Admins på PES-Ligan. Om man inte gillar spelet är det klart att man inte orkar engagera sig på en sida som är för spelarna. Det är ganska självklart. PES-ligan drivs av mig (och betalas av mig) och sedan av Zyrien som Admin och kanske lite av Lazyitis. Vill någon bli en seriös admin på PES-Ligan så säg till mig här eller på FB.
 
Jag har även funderat på flera olika lösningar angående finansiering av sajten. Det bästa skulle vara om någon rik fotbollsstjärna donerade några millar till PES-Ligan så att jag kan jobba heltid med den och det skulle vara underbart att bara kunna resa omkring och hålla fotbollsspelsturneringar hela året men detta lär inte hända. Eller så kanske det gör det? Det mest logiska alternativet är att skapa en liga för betalande medlemmar där man får vara vilket lag man vill och där man kan vinna priser (inte pengar). Problemet kommer dock alltid att handla om anslutningar. Vi får se hur Playstation Plus fungerar på PS4. Det är otroligt viktigt.
 
Har ni några idéer? Jag vill kunna bekosta webbhotellet och utvecklingen av sajten på något vis.

Topp features på PES-Ligan 2014/15.
1. Statistik. Se alla säsonger och alla sammanlagda stats i din profil. Kul funktion. 
2. Cupspelet i Ligan blir direkt utslagning. Detta gör att cupen går snabbare än med ett gruppspel med dubbelmatcher som vi hade innan.
3. Möjlighet att anmäla sig till en turnering via en direktlink på huvudsidan och även se hur många som redan anmält sig. 
 
1 im:

skriven

Hej finns det nån fil som man kan ladda ner för att få tyska lag ?
till ps4

Svar: Hej! Nej det går inte att göra överföringar till PS4, ännu. Kommer kanske i framtiden men det är upp till SONY.
Caniggia