Visa kontrollinställningar för motståndare online Konami!

En kommentar
Jag är just nu i en så kallad push and inform period för att man ska kunna se sin motståndares kontrollinställningar online i PES. Igår publicerade WENB Blog en intervju med PES producent Manorito Hosoda där han berättade om hur spelet ska utvecklas till PES 2016.

Hosoda fick frågan om det kommer några fler patcher och då svarade han att det inte kommer att göra det för tillfället. Något som fick mig att gå igång då jag absolut tycker att man ska kunna se sin motståndares inställningar för att vara förberedd på vad det är för spel som kommer gälla i matchen, blir det pingpongtjongtjong auto eller kreativt manuellt med riskminimering? Här är svaret angående patcher:
 
"Not for now. After many years we feel very confident we’ve created a football that is truly PES, and the awards we received back this up. Our fans are very passionate, but a small change can have a negative impact on other areas, so we have to be wary of the positive vs negative impact a patch could have."

Patcher resulterar som sagt inte alltid i bra förändringar och de kan påverka balansen i spelet. Men det vi frågar efter kan inte påverka spelet på plan och därför finns det ju ett läge för en patch för just detta.

Jag använde mina utsökta Photoshop skills till att visa mina tankar visuellt och skickade dem både till @officialpes och till @WE_Konami som är de officiella twitter kontona för spelet. Så här ser den extra sida jag förespråkar ut och som dyker upp när man tittar på en motståndares user details.

 
Här ser man alltså allt och efter det kan man välja om man vill möta spelaren eller inte i rummet man skapat.

Även en fråga om manuella filter dök upp i intervjun men där svarades det ganska kryptiskt att Konami kommer att ta det i beaktning. Ett manuellt filter är dock inte samma som att se sin motståndares kontrollinställningar utan det är egentligen bara för det som går att sätta på manuellt som passningar, skott och teammate controls. Det andra som through ball type, auto-feint och auto-sliding räknas nog inte in där.
 
Vi får se ifall det blir några svar från Konami! 
 
1 Emelie E.K.:

skriven

Hej!

Skulle vilja komma i kontakt med er angående en ny app för betting som lanseras snart.

Har ni någon e-postadress jag kan nå er på?

/Emelie, Affiliate Manager på Oddsium

Svar: Du kan nå mig på [email protected] Mvh Gustav
Caniggia