Hatsumi och Murphy bloggar om PES 2010 - Översättning

Kommentera
Hatsumi och Murphy bloggar om PES 2010s utveckling.

Här kommer de två översatta blogginläggen från Konamis nya PESblogg. Allt är fritt översatt.

29.04.2009
PES 2010
Första blogginlägget från PES utvecklingsteam

Hej allihopa.

Välkommen till starten av våra PES bloggar. Låt mig introducera mig själv. Jag är Naoya Hatsumi, PES Producent och jag kommer att ge er återkommande bakom kulliserna info om hur det går med PES 2010.

Det är ganska maniskt hos vårt Tokyo högkvarter för stunden. Vi har kort- och långsiktiga planer för PES och Winning Eleven och under flera månader har vi omorganiserat internt för att vara säkra på att vårt barn verkligen växer. Vi har olika arbetsgrupper som jobbar på olika aspekter inte bara för PES 2010, utan även långt därefter. Vi har idéer om hur detta kommer att hända och tack vare all feedback från Europa så vet vi vad som är viktigt för er. Det är en kanonstart men vi måste hålla igång processen.

Vårt första uttalande om spelet är ute. Vi försökte ge en bra och generell överblick över utvecklingen utan att avslöja allt på en gång. Vi kommer att avslöja mer detaljer och förklara förbättringar i större utsträckning under de kommande månaderna.

Sedan början av April så har Tokyo blommat av körsbärsträd. Om de hade missat sol, regn och vinterkyla så hade de aldrig fått några skott. Vi har fått de idéer till PES vi behöver, som kommer att få PES 2010 att blomma ut den här hösten!

postat av Naoya Hatsumi

29.04.2009
PES 2010
PES Kick off

Vi har precis avslutat det första offentliggörandet om PES 2010, vilket jag är väldigt nöjd med, speciellt eftersom vi har kunnat berätta om så mycket så tidigt. Mycket att snacka om och mycket mer kommer.

Innan jag börjar med mitt första blogginlägg, så ska jag introducera mig. Jag har varit på KONAMI i över 10år. Jag är ett livslångt PES fan och under de senaste åren har jag varit Teamleader för PES i Europa.

Vårt fokus från och med nu är att sätta fansen i centrum av allting. Processen startade innan PES 2009 till och med var släppt och jag har samlat feedback sedan dess från några riktigt värdefulla källor. Stort tack till alla de fansajter och journalister som har bidragit med väldigt bra feedback. Förstås har några av de kommentarer jag lämnat till Winning Eleven Productions varit negativa och många spelare har ifrågasatt om Konami lyssnat på vad fansen har att säga. Mitt jobb det här året blir att titta längre in i framtiden och på så sätt säkra att fansens åsikter hörs så att feedbacken verkligen gör inverkan på utvecklingen av PES.

Det kommer inte att hända över  en natt, men jag måste ärligt talat säga att jag varit mycket imponerad över hur utvecklingsteamet har lyssnat.

postat av Jon Murphy

Bloggen på engelska hittar ni här.