Jon bloggar om PES 2010 - Översättning

Kommentera
Hatsumi och Murphy bloggar om PES 2010s utveckling.

Dags för ett nytt blogginlägg av Jon och han har varit på besök i Japan för att kolla på utvecklingen. Han har enligt mina källor varit över där flera gånger sedan releasen av PES 2009 och det är bra att han har varit med och pushat KONAMI till förändringar.

Första gången jag provar PES 2010!

Tillbaks från Japan med en hemsk matförgiftning men utan dålig andedräkt efter att jag fått spela det nya PES!
Som ett verkligt hardcorefan är jag glad att få berätta att 2010 ser riktigt lovande ut. Jag fick se några demonstrationer på hur de nya ljuseffekterna, texturerna och animationerna ser ut och min ödmjuka åsikt är att de verkligen gjorde en stor skillnad. Titta på det första sceenshotet på Messi så förstår ni vad jag menar.

Konamis kontor i Tokyo där de nya 200 anställda har klämt in sig för att utveckla PES.

Jag fick se förändringarna hos själva studion först. Det ökade antalet anställda har gjort att Winning Eleven Productions arbetsplats sprudlar av liv. Jag fick mig även en titt på det nyligen formerade arbetslaget för "framtida utveckling", men där var det väldigt mycket, locket på. Kul att se att utvecklingsteamet tänker på PES framtid.

Seabass var också vänlig nog att visa mig spelet in-game, men det är på ett väldigt tidigt stadie i utvecklingen. Det går i rätt riktning för fansen. Mål är svårare att göra, och det är mindre chans att de görs på grund av tur eller misstag. Den spelare som har bollen får också mycket mer hjälp av sina medspelare. Jag gillar verkligen vad de har gjort med straffarna och strategierna också. Det finns mycket jag kunde pratat om, men jag vill behålla jobbet. Slutligen för alla de med hökögon som såg något på min skärm i förra inlägget, jag kan inte säga mycket mer i detta ögonblick. Vi har redan sagt att spelaren är i fokus det här året och även i framtiden.
Jag hoppas kunna bevisa det inom kort.

Postat av Jon Murphy.

Orginalposten på engelska finner ni här.