Intervju med Kim Källström inför Champions League (Lyon - Steaua Bucharest)

3 kommentarer
Eftersom Kim är fronfigur för PES6 så är det ju roligt om vi håller lite extra koll på honom här på sidan och det har jag börjat göra nu med lite mer reportage från Lyon och min lilla vistelse här.

Intervju från presskonferansen igår. Milt översatt med min franska a la poche.
Orginallänk http://www.olweb.fr/index.php?lng=fr&a=29590&pid=101002

Kim berätta för oss om din gamla tränare Bölöni (Bölöni har varit tränare i Steaua.)

Det var min tränare i Rennes. Han startade min karriär utanför Sverige. Han tog emot mig från första början, hade för förtroende för mig och gav mig alltid speltid. Jag tackar honom för allt än en gång och jag är ledsen för det som har hänt honom i Monaco.

Hur tar man sig an en sådan här match?

Som vanligt. Vi har möjlighet att visa vad vi kan. Tre poäng står på spel. Det är en kort turnering där det inte finns utrymme för misstag. Det finns inte en likadan press på laget men att spela i Champions League det är alltid speciellt på Stade de Gerland. Det faktum att jag har fått spela nästan alla matcher sedan jag kom hit har gjort att jag anpassat mig bra och det är jag verkligen glad över.

Att få ha spelat i Champions League, det har verkligen gjort att du utvecklats?

Att spela i C.L är verkligen annorlunda. Det är som att spela med landslaget. Man kan inte göra några misstag. Det är mycket större revanchlusta i en C.L match än i en ligamatch. Det är också högre tempo i spelet, det är fight i 90 minuter. Alla höjer sitt eget spel. Det ger verkligen en kick att få möta andra världsspelare som du inte möter varje vecka.

Kim, när ska du göra mål på Stade de Gerland?

Jag hoppas verkligen kunna göra det. Jag har fått några chanser sen jag kom hit. Jag har skjutit i ribban någon gång. Jag oroar mig inte. Man kan bara fortsätta jobba hårt på träningen. Då kommer det... =)

Caniggia säger - Intressant! Kim visar upp en otrolig vilja och passion för sitt Lyon. Sånt gillar vi! Allez Les Gones!!!
 
1 carlosen:

skriven

pratar Kim franska nu? Efter en halv säsong i Rennes visste han inte riktigt vad inkast hette. Iofs kände han igen termen när reporten översatte.
Allez Kim!

2 Caniggia:

skriven

Jo jag tror att han snackar franska nu. Annars måste det ha varit svårt att gå på intervju med fransk media. De är ju inte riktigt kända för att vilja snacka engelska. Fast i och för sig, Houllier snackar ju engelska efter sin tid i "Pool".

3 Jejje:

skriven

Kimpa pratar flyttande franska ;D.
Har något/några klipp då han pratar .. han är ruskigt bra ;).
//Jessica