Art Director Toru Nagai at PES Productions

Hej. Hatsumi här igen. Ni får ursäkta eftersom det var ett tag sedan teamet bloggade. Vi har fokuserat så hårt på utvecklingen. Vi kommer att blogga mer kontinuerligt från och med nu.

Idag skulle jag vilja berätta om onlinespelandet i PES 2010. Jag är verkligen medveten om hur viktigt onlinespelandet är för fansen och vi vet att vi måste få rätt på det det här året.

Vi har noggrant studerat olika tekniska lösningar för kunna lösa den feedback vi fick i PES 2008 och PES 2009. Det har varit en lång process och det har funnits många, många aspekter att tänka på.

I varje fall så vill jag berätta här och nu, att vi har lyckats lösa lagg och teleportproblemen från förut och inte bara det, vi har helt och hållet gjort om hela onlinesystemet! Jag vet att folk vill se bevis på detta men jag är 100 % säker på mina förutsägelser.

Att försöka berätta allt i detalj skulle bli alldeles för komplicerat (och tråkigt!), men enkelt sagt så har vi tagit och förbättrat en version av systemet vi använde i PES 6 samtidigt som vi tittat på problemen i PES 2008 och PES 2009, denna version garanterar en givande spelkontroll samtidigt som där inte finns några lagg- och teleportproblem. Vi är verkligen inspirerade av resultatet.

Förutom det förbättrade systemet så kommer vi att lägga till en funktion där man kan spela i olika turneringar mot folk från hela Europa och en annan funktion där man kan använda olika valmöjligheter när man möter sina tillagda vänner.

Forsätt titta in. Mer info kommer så snart vi kan!

Naoya Hatsumi njuter av att berätta om hur online kommer att fungera i år...
Nayoa Hatsumi - Producent av PES 2010


TIDIGARE KONAMIBLOGGAR

8/6 - Jon Murphy - Rörelser och känslor i Barcelona
20/5 - Toru Nagai - Grafiken i PES 2009
14/5 - Jon Murphy - Första gången jag provar PES 2010!
29/4 - Murphy & Hatsumi - Första blogginlägget från PES utvecklingsteam/PES Kick off

Omarbetning av onlinespelandet för PES 2010

PES 2010 11 kommentarer
Art Director Toru Nagai at PES Productions

Hej. Hatsumi här igen. Ni får ursäkta eftersom det var ett tag sedan teamet bloggade. Vi har fokuserat så hårt på utvecklingen. Vi kommer att blogga mer kontinuerligt från och med nu.

Idag skulle jag vilja berätta om onlinespelandet i PES 2010. Jag är verkligen medveten om hur viktigt onlinespelandet är för fansen och vi vet att vi måste få rätt på det det här året.

Vi har noggrant studerat olika tekniska lösningar för kunna lösa den feedback vi fick i PES 2008 och PES 2009. Det har varit en lång process och det har funnits många, många aspekter att tänka på.

I varje fall så vill jag berätta här och nu, att vi har lyckats lösa lagg och teleportproblemen från förut och inte bara det, vi har helt och hållet gjort om hela onlinesystemet! Jag vet att folk vill se bevis på detta men jag är 100 % säker på mina förutsägelser.

Att försöka berätta allt i detalj skulle bli alldeles för komplicerat (och tråkigt!), men enkelt sagt så har vi tagit och förbättrat en version av systemet vi använde i PES 6 samtidigt som vi tittat på problemen i PES 2008 och PES 2009, denna version garanterar en givande spelkontroll samtidigt som där inte finns några lagg- och teleportproblem. Vi är verkligen inspirerade av resultatet.

Förutom det förbättrade systemet så kommer vi att lägga till en funktion där man kan spela i olika turneringar mot folk från hela Europa och en annan funktion där man kan använda olika valmöjligheter när man möter sina tillagda vänner.

Forsätt titta in. Mer info kommer så snart vi kan!

Naoya Hatsumi njuter av att berätta om hur online kommer att fungera i år...
Nayoa Hatsumi - Producent av PES 2010


TIDIGARE KONAMIBLOGGAR

8/6 - Jon Murphy - Rörelser och känslor i Barcelona
20/5 - Toru Nagai - Grafiken i PES 2009
14/5 - Jon Murphy - Första gången jag provar PES 2010!
29/4 - Murphy & Hatsumi - Första blogginlägget från PES utvecklingsteam/PES Kick off
Art Director Toru Nagai at PES Productions

Jag är i form just nu och tänkte därför diskutera det vi har fått reda på när det handlar om det viktigaste i PES-Serien, nämligen spelkänslan.

Från tisdagens pressrelease hämtar vi föjande stycke...

Utökad realism: (1) PES 2010 levererar en snabbhet i spelet som är i klass med den som spelas på toppnivå. (2) Passningar i trekanter och löpningar utan boll är det som behövs för att bryta ner motståndaren, vilket tvingar spelaren att använda sina medspelare för att skapa målchanser. (3) Försvunna är de enkla målen som kan användas för att bryta dödläget. Istället kommer betydelsen av (4) kantspel och precisionsspel av duktiga spelare (vi) att spela större roll.

(1) När det handlar om snabbhet så tycker jag att det går alldeles för snabbt i både PES 08 och 09. Kanske till och med i spelen efter PES 5. Det ska vara passningsspelet och speluppbyggarna som sätter normen för speed i spelet.
(2) Den här biten är kanske lite svårförstålig. Vad menas egentligen med passningar i trekanter?Jo syftet med passningar i trekanter är enligt följande mall...

(X) Spelare som passar...
         (X) Spelare som tar i mot och fördelar...
    (X)-> Spelare som löper framåt och i vissa fall avslutar...

En vacker sorts fotboll som i många fall är effektiv.


(3) De enkla målen? Finns det några enkla mål i PES? Det krävs alltid skicklighet för att utföra något och vara bäst på det men det behöver i sig inte betyda att man är bättre på spelet fotboll för det. Kantspel, omställningar och passningstempo är det som är viktigast i dagens fotboll. Bort med PES 2009:s dribblingskombinationer blandat med nittiograders riktningsförändringar som är mer effektiva än andra skills.
(4)
Spelet ska naturligtvis kryddas med att man får vissa fördelar om man t.ex. har väldigt god överblick över spelarnas stats, då detta ska vara signifikativt för vad man tar sig för på planen. T.ex. så ska inte speed och body balance vara så märkvärdiga som de varit i de två-tre senaste spelen. De har i dagens spel alldeles för stor betydelse.

Spelkänslan - Kommer den tillbaka?

PES 8 kommentarer
Art Director Toru Nagai at PES Productions

Jag är i form just nu och tänkte därför diskutera det vi har fått reda på när det handlar om det viktigaste i PES-Serien, nämligen spelkänslan.

Från tisdagens pressrelease hämtar vi föjande stycke...

Utökad realism: (1) PES 2010 levererar en snabbhet i spelet som är i klass med den som spelas på toppnivå. (2) Passningar i trekanter och löpningar utan boll är det som behövs för att bryta ner motståndaren, vilket tvingar spelaren att använda sina medspelare för att skapa målchanser. (3) Försvunna är de enkla målen som kan användas för att bryta dödläget. Istället kommer betydelsen av (4) kantspel och precisionsspel av duktiga spelare (vi) att spela större roll.

(1) När det handlar om snabbhet så tycker jag att det går alldeles för snabbt i både PES 08 och 09. Kanske till och med i spelen efter PES 5. Det ska vara passningsspelet och speluppbyggarna som sätter normen för speed i spelet.
(2) Den här biten är kanske lite svårförstålig. Vad menas egentligen med passningar i trekanter?Jo syftet med passningar i trekanter är enligt följande mall...

(X) Spelare som passar...
         (X) Spelare som tar i mot och fördelar...
    (X)-> Spelare som löper framåt och i vissa fall avslutar...

En vacker sorts fotboll som i många fall är effektiv.


(3) De enkla målen? Finns det några enkla mål i PES? Det krävs alltid skicklighet för att utföra något och vara bäst på det men det behöver i sig inte betyda att man är bättre på spelet fotboll för det. Kantspel, omställningar och passningstempo är det som är viktigast i dagens fotboll. Bort med PES 2009:s dribblingskombinationer blandat med nittiograders riktningsförändringar som är mer effektiva än andra skills.
(4)
Spelet ska naturligtvis kryddas med att man får vissa fördelar om man t.ex. har väldigt god överblick över spelarnas stats, då detta ska vara signifikativt för vad man tar sig för på planen. T.ex. så ska inte speed och body balance vara så märkvärdiga som de varit i de två-tre senaste spelen. De har i dagens spel alldeles för stor betydelse.

Fin strand!


Champagne tackar man aldrig nej till...


Mycket båtar här ja...


Ett dopp i poolen är alltid NAJS!

Inlägget kan förutom i kommentarerna diskuteras i FORUMET

Europmästerskapen i PES 2009 - Här spelas EM

Allmänt 4 kommentarer

Fin strand!


Champagne tackar man aldrig nej till...


Mycket båtar här ja...


Ett dopp i poolen är alltid NAJS!

Inlägget kan förutom i kommentarerna diskuteras i FORUMET