Stockholmsdominans i PES 7?

7 kommentarer
Konamilogo

Jag läste precis på http://www.level7.nu att de ringt runt till lite klubbar och frågat om de allsvenska lagen. En smart taktik. Det var inte lika roligt att höra att större delen av klubbarna inte har koll på vad det finns för produkter som kan göra deras varumärken starkare. Just nu verkar det som om det bara blir AIK, Djurgården och Hammarby i PES 7.

Att endast Stockholmsklubbarna ska vara med är såklart tråkigt ur ett allsvenskt perspektiv. Det borde åtminstone vara så att de fyra bästa lagen ska vara med (Royal League). Jag återkommer med mer info då jag faktiskt har något spännande på gång på fredag.

Uppdaterat 16:05 - Jag växlade lite ord med Helsingborgs informationschef Frederik Ericsson och Konami hade haft konakt med marknadschefen förut. Förhoppningsvis så kommer det väl att bli alla lag i allsvenskan om Konami förhandlar med Svenska Fotbollsförbundet. 
 
1 Christian:

skriven

Om Konami bemödar sig med att fixa allsvenskan, en av Europas allra sämsta ligor, borde det tillkomma fler ligor än de nuvarande i sexan. Vet du något om detta?

2 Caniggia:

skriven

Konami går efter hur bra ligorna och lagen är internationellt. Hela allsvenskan kommer inte med.

3 Caniggia:

skriven

Dessutom så är det ur ett svenskt perspektiv roligt om det kommer med fler lag härifrån. Jag förstår inte var denna inhemska kritik kommer ifrån. Var glad åt att jag faktiskt jobbar för att få med nordiska lag då det kanske skulle vara helt tomt utan min sida och det nordiska kontoret i stockholm.

4 Christian:

skriven

Det var absolut inte så jag menade. Även om jag personligen alltid varit likgiltig inför allsvenskan är det skitkul att det tillkommer fler svenska lag, om inte annat för att få spöa bekanta mot deras favoritlag. Det jag undrade var bara om du visste om Konami har planer att lägga till fler lag i Europa i paritet med Stockholmslagen, typ några fler norska eller danska lag för att ta ett exempel.

5 Caniggia:

skriven

Konami jobbar alltid för att få med de lag med flest fans som finns.Vi kan förvänta oss fler detta året och mer om det går bättre för PES jäntemot FIFA.

6 emil:

skriven

"Förhoppningsvis så kommer det väl att bli alla lag i allsvenskan"

hur går det med detta? går det att bekräfta vilka lag som är klara?

7 Caniggia:

skriven

Jag kan inte bekräfta något. Fler lag än i PES6 är allt jag kan säga. Förhoppningsvis fem stycken svenska.